S.V. Čiče 7, HR-51000 Rijeka
T +385 (0)51 323 448, F 323 447
vanguard@vanguard-savjetovanje.hr

Besplatni sadržaji

Video sadržaji

Video klipovi Za one koji žele saznati kako je nastala Vanguard metoda i...

Tekstovi

Ovdje pronađite tekstove i članke drugih koje smo za Vas preveli i uredili. Oni će Vam pomoći da bolje razumijete Sistemsko razmišljanje i od kuda ono dolazi. 

Po »targetima« Hrvati kao Englezi

U Velikoj Britaniji je praktički nemoguće slušati radio ili gledati televiziju duže od 15 minuta bez da čujete riječ target! Ciljevi, planovi, standardi postali su dio britanske kulture i načina razmišljanja. Postoje targeti praktički za sve: od toga koliko smije proći od kada korisnik nazove neku javnu službu do odgovora djelatnika pa do toga za koliko lokalna uprava mora smanjiti broj samoubojstava u godinu dana. Mnogo toga se čini suludo, otprilike kao ismijavane upute Europske unije o dopuštenoj zakrivljenosti banana.

Čini se da je sve započelo krajem sedamdesetih kada je Margaret Thatcher svesrdno prihvatila teoriju o tome kako su zaposlenici u javnim službama po prirodi lijeni i da će raditi svoj posao kvalitetno samo ako se stvore ekonomski uvjeti u kojima će im se to uvijek isplatiti (poznato kao Teorija X u teoriji menadžmenta). Stvorena je golema mašinerija birokrata čiji je jedini posao pisanje specifikacija i standarda koji određuju kako bi se posao trebao obavljati i kontrola izvedbe kroz vojsku inspektora.

Nakon tri desetljeća rezultati su jasni: kvaliteta usluge se drastično smanjila, troškovi su se popeli u nebo (govori se o desetcima tisuća inspektora i milijunima funta koje oni troše godišnje), a zaposlenici javnih službi su nezainteresirani i otresiti prema korisnicima jer su usmjereni samo na zadovoljavanje internih standarda.

Očito je mnogo toga jako pogrešno u vezi s ovim pristupom. Ljudi koji pišu specifikacije često su daleko od realnog posla i korisnika pa se one stvaraju na osnovi pretpostavki umjesto na osnovi stvarnog razumijevanja zahtjeva korisnika. Oni koji ih trebaju ostvariti drže se odgovornima za rezultat sustava koji je netko drugi uspostavio pa im ne preostaje drugo nego da inventivnim varanjem zadovolje mjerila. Goleme količine papirologije i inspekcije troše resurse pa budžeti postaju nedostatni za pružanje usluge.

Mnogi u Hrvatskoj misle kako je upravo to put za unaprjeđenje usluga: detaljno centralno propisati što se očekuje i onda strogo nadgledati izvršavanje. Mnoga ministarstva svoju funkciju već i vide u tome, a način kako nam EU »pomaže« također pridonosi tome da sve više sličimo na Englesku. A, vjerujte, to nije ono što nam treba!

Najave događanja

Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013. Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju: "Optimizacija vs rezanje troškova“
 u utorak, 12. studenog 2013. god. s početkom u 11:00 sati u HGK - Županijskoj komori Rijeka, Bulevar oslobođenja 23, Rijeka (velika dvorana u prizemlju)

Besplatna prezentacija: Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013. Besplatna prezentacija: Tko su naši kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju:
"Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba?", koje će se održati u četvrtak, 17. listopada s početkom u 11 sati u HGK ŽK Rijeka

Novosti

Održano predavanje Održano predavanje "Motivacija za rad i kako je uništiti motivacijskim programima"

Savjetnici Vanguarda imali su čast održati predavanje na temu Motivacije i motivacijskih planova na sastanku Sekcije za organizacijsku psihologiju Hrvatskog psihološkog društva.Predložena je teza kako je na motivaciju radnika moguće samo posredno utjecati promjenom pristupa radu i vođenju. Na kraju predavanja povela se rasprava o tome kako pomoći menadžerima da se od mrkve i batine pomaknu prema modernijem razumijevanju motivacije za rad kao rezultatu sustava, a ne izdvojenoj pojavi na koju se može izdvojeno djelovati. 

Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011. Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011.

Znanje o tome što je bitno korisnicima i znanje kako oblikovati organizaciju koja će to uspješno isporučivati uz minimalne troškove uvjet su opstanka i rasta poslovanja.

Da bismo saznali što je bitno korisnicima i na osnovu čega odlučuju gdje i od koga kupovati ili nabavljati potrebno nam je znanje i vještina. Uz to, potrebno je veliko umijeće da se posao organizira na način da se to uspješno i dosljedno isporučuje uz sve niže i niže troškove. To je ostvarivo uključivanjem svih zaposlenika i bitnim promjenama nekih od navika upravljanja koje postoje u većini poduzeća.


Upit

Trebate pomoć ili dodatne informacije

Newsletter

Budite u toku i prijavite se na naš newsletter