S.V. Čiče 7, HR-51000 Rijeka
T +385 (0)51 323 448, F 323 447
vanguard@vanguard-savjetovanje.hr

Besplatni sadržaji

Video sadržaji

Video klipovi Za one koji žele saznati kako je nastala Vanguard metoda i...

Tekstovi

Ovdje pronađite tekstove i članke drugih koje smo za Vas preveli i uredili. Oni će Vam pomoći da bolje razumijete Sistemsko razmišljanje i od kuda ono dolazi. 

Outsourcing otežava optimizaciju

Outsourcing, iako na prvi pogled ima smisla, često zakomplicira poslovanje, umanji kvalitetu usluge, a vrlo često i poveća troškove – upravo suprotno od onoga što je bila prvotna namjera. Slična stvar dogodila se i firmi za koju radimo. Radi se o županijskom odjelu za održavanje cesta koji je odlučio dva dijela svog poslovanja prepustiti privatnim firmama. Uobičajeno je da se prvo »outsourca« upravo služba za korisnike, što su oni i učinili, zajedno s inspektorima koji izrađuju plan popravka oštećenja. Završni dio posla prepustili su drugoj firmi koja sada obavlja sam popravak cesta. Vjerojatno se je to činilo kao dobra ideja za smanjenje troškova u određenom trenutku, ali sada značajno otežava program optimiziranja u kojem trenutno sudjelujemo.

Nakon što je analizirano koliko treba vremena da bi se popravio dio ceste i to s aspekta korisnika ceste, primijećeno je da se na neke dijelove, što zbog rezultata inspekcije, što zbog poziva građana, izlazi i po desetak puta kroz nekoliko godina, a da se često trajno ne riješi problem. Pokazalo se također da i za neke jednostavne popravke treba neočekivano mnogo vremena te da je u njih uključeno jako puno odjela, službi i ljudi.

Mapiranjem protoka rada kroz sustav uočeno je da se mnogi suvišni koraci pojavljuju zbog toga što prva linija koja prima pozive nema dovoljno znanja o terenu niti o struci. Zbog toga što ne poznaju teren niti struku vrlo često pogrešno, nepotpuno ili nejasno zapisuju podatke, zbog čega inspektori ne uspijevaju pronaći defekt ili ekipe izlaze s pogrešnom opremom i materijalom. Kako firma koja izvodi radove ima i druge klijente koji često donose i više novca, resurse često nemaju na raspolaganju za ove poslove, što dodatno odgađa izvršenje. Forsiraju ih djelomično i zato jer su ugovor dobili vrlo niskom cijenom koja im jedva pokriva troškove. A ljudi koji su prije i sada radili sam posao svjedoci su koliko su stvari nekada bile jednostavnije, a samim time i efikasnije. Zbog podijeljenog posla između tri firme projekt optimiziranja vrlo je složen, a u nekim dijelovima i neizvediv.

Vjerovanje iza outsourcinga je to da su privatne firme po defaultu efikasnije od javnih. Međutim, zbog toga što su usmjerene prije svega na profit, a i često nemaju mnogo sposobniji management često su daleko od efikasnosti prema mjerilima korisnika. A unošenje ovakve kompleksnosti u poslovanje jako otežava sve pokušaje optimiziranja.

Najave događanja

Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013. Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju: "Optimizacija vs rezanje troškova“
 u utorak, 12. studenog 2013. god. s početkom u 11:00 sati u HGK - Županijskoj komori Rijeka, Bulevar oslobođenja 23, Rijeka (velika dvorana u prizemlju)

Besplatna prezentacija: Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013. Besplatna prezentacija: Tko su naši kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju:
"Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba?", koje će se održati u četvrtak, 17. listopada s početkom u 11 sati u HGK ŽK Rijeka

Novosti

Održano predavanje Održano predavanje "Motivacija za rad i kako je uništiti motivacijskim programima"

Savjetnici Vanguarda imali su čast održati predavanje na temu Motivacije i motivacijskih planova na sastanku Sekcije za organizacijsku psihologiju Hrvatskog psihološkog društva.Predložena je teza kako je na motivaciju radnika moguće samo posredno utjecati promjenom pristupa radu i vođenju. Na kraju predavanja povela se rasprava o tome kako pomoći menadžerima da se od mrkve i batine pomaknu prema modernijem razumijevanju motivacije za rad kao rezultatu sustava, a ne izdvojenoj pojavi na koju se može izdvojeno djelovati. 

Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011. Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011.

Znanje o tome što je bitno korisnicima i znanje kako oblikovati organizaciju koja će to uspješno isporučivati uz minimalne troškove uvjet su opstanka i rasta poslovanja.

Da bismo saznali što je bitno korisnicima i na osnovu čega odlučuju gdje i od koga kupovati ili nabavljati potrebno nam je znanje i vještina. Uz to, potrebno je veliko umijeće da se posao organizira na način da se to uspješno i dosljedno isporučuje uz sve niže i niže troškove. To je ostvarivo uključivanjem svih zaposlenika i bitnim promjenama nekih od navika upravljanja koje postoje u većini poduzeća.


Upit

Trebate pomoć ili dodatne informacije

Newsletter

Budite u toku i prijavite se na naš newsletter