S.V. Čiče 7, HR-51000 Rijeka
T +385 (0)51 323 448, F 323 447
vanguard@vanguard-savjetovanje.hr

Besplatni sadržaji

Video sadržaji

Video klipovi Za one koji žele saznati kako je nastala Vanguard metoda i...

Tekstovi

Ovdje pronađite tekstove i članke drugih koje smo za Vas preveli i uredili. Oni će Vam pomoći da bolje razumijete Sistemsko razmišljanje i od kuda ono dolazi. 

Menadžeri moraju biti u proizvodnji

Trenutačno se u Velikoj Britaniji odvija velika rasprava o opravdanosti uvođenja raznih ciljeva, planova ili targeta kako bi se unaprijedili poslovanje i efikasnost. Kako se čini da veliki dio rezultata ovisi o zalaganju ljudi, jasni ciljevi koji brojčano definiraju zadovoljavajući rezultat u kombinaciji s odgovarajućom nagradom i kaznom trebali bi promijeniti tu situaciju.

Deming je davno rekao kako su ciljevi bez metode štetni. Svatko tko je žrtva ciljeva koje je uspostavio netko tko sjedi daleko od mjesta gdje se realni posao odvija, zna o čemu se radi. Na prošlotjednoj konferenciji koju je organizirala firma s kojom radimo, glavna tema bili su upravo targeti i kako se obraniti od njih. Priča menadžerice iz velike osiguravateljske firme oslikava što se događa ako se ciljevi koriste kao rukovodna tehnika.

Vodila je službu koja je odgovarala na upite korisnika. Kada je analizirala podatke o pozivima, uočila je kako je udio onih koji nisu uspjeli dobiti vezu neprihvatljivo visok. Postavila je jasan cilj o tome koliko je prihvatljivo izgubiti poziv. Sljedeći tjedan ostvarili su cilj i kada ih je pitala kako su to uspjeli, rekli su da su pozvali osoblje iz administracije da se javlja na telefone. Rezultat toga bila je hrpa neriješenih zahtjeva za izdavanje polica.

Njezina reakcija bila je, očekivano, postaviti cilj koliko korisnik smije čekati na odgovor od strane firme (sve je bilo praćeno kroz složeni informatički sustav). I taj je cilj ostvaren za tjedan dana na vrlo inventivan način: svima su poslali pismo da su zaprimili zahtjev i da će se javiti čim budu stigli što je IT sustav uredno registrirao kao odgovor.
Ako rukovodstvo pokušava unaprijediti rezultate postavljajući brojčane ciljeve bez razumijevanja posla i metode koja je potrebna za njihovo ostvarivanje, ostvarit će samo dodatne troškove i pad kvalitete za korisnika. Slanje nepotrebnog pisma bilo je vidljiv trošak izazvan korištenjem ciljeva, pad motivacije zaposlenika, korištenje njihove inventivnosti za varanje sutava i živciranje korisnika predstavljaju skrivene, ali vrlo važne troškove.

Objašnjenje ove pojave je jednostavno: sami zaposlenici mogu unaprijediti manje od 10 posto rezultata, ostatak ovisi o promjeni sustavnih faktora na koje mogu utjecati samo menadžeri. Zato oni svoje vrijeme trebaju provoditi s radnicima tamo gdje se posao odvija radeći na unapređivanju posla prema zahtjevima korisnika umjesto da rade iz ureda »motivirajući« ljude proizvoljnim ciljevima.


Najave događanja

Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013. Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju: "Optimizacija vs rezanje troškova“
 u utorak, 12. studenog 2013. god. s početkom u 11:00 sati u HGK - Županijskoj komori Rijeka, Bulevar oslobođenja 23, Rijeka (velika dvorana u prizemlju)

Besplatna prezentacija: Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013. Besplatna prezentacija: Tko su naši kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju:
"Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba?", koje će se održati u četvrtak, 17. listopada s početkom u 11 sati u HGK ŽK Rijeka

Novosti

Održano predavanje Održano predavanje "Motivacija za rad i kako je uništiti motivacijskim programima"

Savjetnici Vanguarda imali su čast održati predavanje na temu Motivacije i motivacijskih planova na sastanku Sekcije za organizacijsku psihologiju Hrvatskog psihološkog društva.Predložena je teza kako je na motivaciju radnika moguće samo posredno utjecati promjenom pristupa radu i vođenju. Na kraju predavanja povela se rasprava o tome kako pomoći menadžerima da se od mrkve i batine pomaknu prema modernijem razumijevanju motivacije za rad kao rezultatu sustava, a ne izdvojenoj pojavi na koju se može izdvojeno djelovati. 

Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011. Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011.

Znanje o tome što je bitno korisnicima i znanje kako oblikovati organizaciju koja će to uspješno isporučivati uz minimalne troškove uvjet su opstanka i rasta poslovanja.

Da bismo saznali što je bitno korisnicima i na osnovu čega odlučuju gdje i od koga kupovati ili nabavljati potrebno nam je znanje i vještina. Uz to, potrebno je veliko umijeće da se posao organizira na način da se to uspješno i dosljedno isporučuje uz sve niže i niže troškove. To je ostvarivo uključivanjem svih zaposlenika i bitnim promjenama nekih od navika upravljanja koje postoje u većini poduzeća.


Upit

Trebate pomoć ili dodatne informacije

Newsletter

Budite u toku i prijavite se na naš newsletter