S.V. Čiče 7, HR-51000 Rijeka
T +385 (0)51 323 448, F 323 447
vanguard@vanguard-savjetovanje.hr

Besplatni sadržaji

Video sadržaji

Video klipovi Za one koji žele saznati kako je nastala Vanguard metoda i...

Tekstovi

Ovdje pronađite tekstove i članke drugih koje smo za Vas preveli i uredili. Oni će Vam pomoći da bolje razumijete Sistemsko razmišljanje i od kuda ono dolazi. 

Ušteda ili možda nije

9. ožujka 2010.


Iako će se možda nekima činiti da kroz ove kolumne rješavam osobne frustracije, stvar je zapravo u tome da kada naučite sistemski razmišljati, stvari koje viđate oko sebe gledate na drugi način. Ono što vam se nekad činilo normalnim, sada znate da bi moglo biti daleko bolje. Osim toga, više se ne ljutite na one koji pružaju uslugu jer znate da je problem u sustavu. Razlog zašto pišem o tome nije oblatiti ili kritizirati nikoga već kroz svima bliske primjere potaknuti ljude da na sličan način sagledaju sustave u kojima rade i na koje možda imaju utjecaja.

Novi je primjer iskustvo s kupovanjem mobitela koje ukazuje na to kako se štednja na dijelovima proizvoda ili usluge često na kraju ne isplati nikome.

Poslovni mobitel dolazi bez kabela za povezivanje s računalom što nije trebalo biti problem jer navode kako se radi o uobičajenom USB kabelu kakvih imam nekoliko. Međutim, ispostavilo se kako uobičajeni kabel ne odgovara, a otkrio sam i kako software u telefonu nije najnoviji zbog čega nema neke funkcionalnosti koje su mi bile bitne. Zvao sam servis, rekli su mi kako je kabel specifičan za tog proizvođača i treba ga dodatno kupiti, ali mi oni mogu staviti novi software bez naknade. Morao sam doći tamo i saznao da treba ostaviti telefon na jedan dan. Serviser je vrlo pedantno zaprimio uređaj, upisao sve detalje u kompjuter, dao mi da potpišem radni nalog i u desetak minuta je bilo gotovo i rečeno mi je da će me nazvati kada bude gotovo. Drugi dan je zaista bilo tako, nazvali su me, došao sam po aparat, bio je gotov, preuzeo sam ga, potpisao i otišao u manje od 5 minuta.

Netko bi rekao kako se radi o vrlo dobroj i pouzdanoj usluzi. Međutim, ako pogledamo samo servis na sistemski način, vidjet ćemo da je za cijelu uslugu s mog gledišta trebalo 24 sata, a na dva dolaska izgubio sam ukupno skoro sat vremena. Kako sam to prije radio, znam da za unošenje novog softwarea treba između 10 i 15 minuta, dakle, onoliko koliko je trebalo za upisivanje podataka i ispunjavanje obrazaca. Kada sam pitao zašto se nije sve moglo napraviti dok sam bio tamo, odgovor je bio zato jer ima još mnogo telefona koji čekaju na red. Logično? Možda. Pitanje je zašto ima toliko telefona koji čekaju na popravak. Vjerojatno i zato jer serviser umjesto da ih popravlja upisuje hrpe podataka, zove na telefon, isporučuje uređaje, sve koraci koje ne dodaju vrijednost nego su samo trošak, a rade se zbog internih procedura i često samo “za svaki slučaj”.

Proizvođač je uštedio nešto na tome što nije stavio kabel u paket, računali su na dodatnu zaradu ako ne stave standardni priključak, ali zapravo su taj trošak samo premjestili na servis i na kupce čime je ukupni trošak za njih daleko veći (vrijeme servisera, trošak prostora, materijal). I za mene kao kupca ukupna cijena tog aparata je zapravo puno veća nego što sam je platio na početku.
A svi su napravili posao kako treba i prema standardima. Dobro, osim što mi je sada novi software lokaliziran za Dansko tržište pa su mi tipke malo izmješane, ali nemam vremena i volje ponovno kroz sve to prolaziti.

Najave događanja

Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013. Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju: "Optimizacija vs rezanje troškova“
 u utorak, 12. studenog 2013. god. s početkom u 11:00 sati u HGK - Županijskoj komori Rijeka, Bulevar oslobođenja 23, Rijeka (velika dvorana u prizemlju)

Besplatna prezentacija: Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013. Besplatna prezentacija: Tko su naši kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju:
"Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba?", koje će se održati u četvrtak, 17. listopada s početkom u 11 sati u HGK ŽK Rijeka

Novosti

Održano predavanje Održano predavanje "Motivacija za rad i kako je uništiti motivacijskim programima"

Savjetnici Vanguarda imali su čast održati predavanje na temu Motivacije i motivacijskih planova na sastanku Sekcije za organizacijsku psihologiju Hrvatskog psihološkog društva.Predložena je teza kako je na motivaciju radnika moguće samo posredno utjecati promjenom pristupa radu i vođenju. Na kraju predavanja povela se rasprava o tome kako pomoći menadžerima da se od mrkve i batine pomaknu prema modernijem razumijevanju motivacije za rad kao rezultatu sustava, a ne izdvojenoj pojavi na koju se može izdvojeno djelovati. 

Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011. Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011.

Znanje o tome što je bitno korisnicima i znanje kako oblikovati organizaciju koja će to uspješno isporučivati uz minimalne troškove uvjet su opstanka i rasta poslovanja.

Da bismo saznali što je bitno korisnicima i na osnovu čega odlučuju gdje i od koga kupovati ili nabavljati potrebno nam je znanje i vještina. Uz to, potrebno je veliko umijeće da se posao organizira na način da se to uspješno i dosljedno isporučuje uz sve niže i niže troškove. To je ostvarivo uključivanjem svih zaposlenika i bitnim promjenama nekih od navika upravljanja koje postoje u većini poduzeća.


Upit

Trebate pomoć ili dodatne informacije

Newsletter

Budite u toku i prijavite se na naš newsletter