S.V. Čiče 7, HR-51000 Rijeka
T +385 (0)51 323 448, F 323 447
vanguard@vanguard-savjetovanje.hr

Besplatni sadržaji

Video sadržaji

Video klipovi Za one koji žele saznati kako je nastala Vanguard metoda i...

Tekstovi

Ovdje pronađite tekstove i članke drugih koje smo za Vas preveli i uredili. Oni će Vam pomoći da bolje razumijete Sistemsko razmišljanje i od kuda ono dolazi. 

Toyota i “majoneza sindrom”

9. veljače 2010.


Jako je zanimljivo pratiti kako ljudi koji dobro poznaju Toyotu i principe na kojima je (bila) utemeljena komentiraju najnovija događanja s pogreškama na automobilima. Nagli rast i nemogućnost da se nove zaposlenike i pogone uvede u vrlo specifičan Toyotin način rada uobičajeno su objašnjenje. Čak se i oni slažu da su imali problema s time, iako umjesto mog zlobnog objašnjenja o ganjanju profita i natjecanju s drugima, nude plemenitiju verziju prema kojoj su samo nastojali svima koji su željeli voziti Toyotu to i omogućiti.

Što god je istina, očito je Toyota dostigla ono što bi oni koji se bave sistemskom dinamikom nazvali granicama rasta kada je nemogućnost asimilacije velikog broja ljudi usporila prirodan rast zbog dobre kvalitete i dizajna. I zaista, brojke su zaprepaščujuće: 2001. godine Toyota je imala nešto više od 214 tisuća zaposlenih, a 2009. je taj broj narastao na gotovo 330 tisuća što je porast od gotovo 50%! Samo u periodu od 2005. do 2009. dodali su 55 tisuća zaposlenih da bi mogli odgovoriti na povećanje prodaje.

Ovu sam pojavu mnogo puta vidio kod malih firmi koje su bile jako efikasne i zahvaljući tome dobile jedan ili više velikih ugovora ili poslova. Da bi im udovoljili zapošljavali bi nove ljude i nekad se događalo i da u godinu dana firme narastu dva ili čak tri puta. Ubrzo je u firmi bilo više “novih” nego izvornih zaposlenika koji su rasli s tom firmom. Počeli su problemi i svi su se slagali da “to više nije ona firma”.

Umjesto kompliciranih sistemskih dijagrama ja sam to objašnjavao korištenjem jedne kulinarske paralele. Svatko tko je probao kod kuće napraviti majonezu zna koliko je to delikatan posao. Majoneza je zapravo emulzija velikog udjela ulja kojeg u kremastom stanju drži tek malo žumanjka, octa i senfa. Štos je u tome da uz puno napornog miješanja dodajete doslovno kap po kap ulja koja se mora potpuno razmutiti prije nego dodate novu kap. Ako ste nestrpljivi i dolijete prebrzo previše ulja ono nekim čudom povuče prije razmućeno ulje i sve se odvoji na osnovu i ulje. I to nepovratno, nikakvo miješanje više ne pomaže!

Svaka firma ima ograničenu sposobnost absorpcije novih ljudi ako želi zadržati onu specifičnu kvalitetu koja joj je rast i omogućila. Teško je odoliti i ne zgrabiti priliku povećane potražnje koja se pojavi nakon godina borbe za svakog klijenta, ali cijena nestrpljivosti često je jako visoka. To zna svatko tko je ikad radio majonezu, a sada to zna i Toyota.

Najave događanja

Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013. Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju: "Optimizacija vs rezanje troškova“
 u utorak, 12. studenog 2013. god. s početkom u 11:00 sati u HGK - Županijskoj komori Rijeka, Bulevar oslobođenja 23, Rijeka (velika dvorana u prizemlju)

Besplatna prezentacija: Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013. Besplatna prezentacija: Tko su naši kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju:
"Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba?", koje će se održati u četvrtak, 17. listopada s početkom u 11 sati u HGK ŽK Rijeka

Novosti

Održano predavanje Održano predavanje "Motivacija za rad i kako je uništiti motivacijskim programima"

Savjetnici Vanguarda imali su čast održati predavanje na temu Motivacije i motivacijskih planova na sastanku Sekcije za organizacijsku psihologiju Hrvatskog psihološkog društva.Predložena je teza kako je na motivaciju radnika moguće samo posredno utjecati promjenom pristupa radu i vođenju. Na kraju predavanja povela se rasprava o tome kako pomoći menadžerima da se od mrkve i batine pomaknu prema modernijem razumijevanju motivacije za rad kao rezultatu sustava, a ne izdvojenoj pojavi na koju se može izdvojeno djelovati. 

Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011. Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011.

Znanje o tome što je bitno korisnicima i znanje kako oblikovati organizaciju koja će to uspješno isporučivati uz minimalne troškove uvjet su opstanka i rasta poslovanja.

Da bismo saznali što je bitno korisnicima i na osnovu čega odlučuju gdje i od koga kupovati ili nabavljati potrebno nam je znanje i vještina. Uz to, potrebno je veliko umijeće da se posao organizira na način da se to uspješno i dosljedno isporučuje uz sve niže i niže troškove. To je ostvarivo uključivanjem svih zaposlenika i bitnim promjenama nekih od navika upravljanja koje postoje u većini poduzeća.


Upit

Trebate pomoć ili dodatne informacije

Newsletter

Budite u toku i prijavite se na naš newsletter