S.V. Čiče 7, HR-51000 Rijeka
T +385 (0)51 323 448, F 323 447
vanguard@vanguard-savjetovanje.hr

Besplatni sadržaji

Video sadržaji

Video klipovi Za one koji žele saznati kako je nastala Vanguard metoda i...

Tekstovi

Ovdje pronađite tekstove i članke drugih koje smo za Vas preveli i uredili. Oni će Vam pomoći da bolje razumijete Sistemsko razmišljanje i od kuda ono dolazi. 

Sjeća li se netko proizvođača karburatora?

20. listopada 2010.

Sjeća li se netko proizvođača karburatora? Gdje su sada proizvođači karburatora? Ovo je pitanje često postavljao W.E.Deming, stručnjak za kvalitetu kojeg često spominjem. Volio je pričati priču o proizvođačima karburatora koji su bili toliko usmjereni na to da svoje karburatore rade što bolje da su potpuno previdjeli činjenicu da uskoro nitko više karburatore neće trebati jer su se pojavili novi načini pripremanja smjese za motore s unutrašnjim izgaranjem. Želio je pokazati kako nije dovoljno sve bolje i bolje raditi ono što radimo i da, ako smo previše udubljeni u svoj posao riskiramo da se okolnosti toliko promijene da propadnemo iako nikad nismo bili bolji u onome što radimo.

Nažalost ili na sreću, tržište i društvo strašno se brzo mijenjaju, tehnologija napreduje, globalizacija i slobodna trgovina uzrokuju krize i oporavke, ukusi i potrebe ljudi brzo se i značajno mijenjaju. Najbolji popravljači kišobrana ostali su bez posla, slično prijeti postolarima pa čak i serviserima elektronike ako se globalne kockice tržišta, industrije i politike ponovno ne preslože. I ništa im neće pomoći to što su do kraja optimizirali svaki dio svog poslovanja, smanjili troškove, nabavili najbolje strojeve i savršeno obučili svoje radnike. Njihove usluge jednostavno više nisu potrebne, barem ne u mjeri da bi od toga mogli živjeti kao do sada.

Deming je kao protuotrov za ovu situaciju preporučivao da svrhu onoga što radimo sagledamo šire i s aspekta toga koju vrijednost pružamo svojim korisnicima. Tako je sugerirao da bi proizvođači karburatora u slučaju da su sebe gledali kao one koji osiguravaju stvaranje smjese za motore s unutarnjim izgaranjem imali veće šanse da sami dođu do rješenja kao što je direktno ubrizgavanje i opstanu na tržištu.

Neki od postolara zaista su se preorjentirali i počeli prodavati obuću i svoje znanje iskoristili za biranje kvalitetnih dobavljača. Možda slično mogu učiniti i serviseri koje smo spominjali. Svaki je slučaj specifičan, ali bitno je da prepoznamo simptome dovoljno rano i da se ne pravimo da se ništa ne događa u strahu da zaista postajemo suvišni. Najbolje je pokušati razumjeti što se događa, kontaktirati bivše korisnike i pitati ih zašto su prestali kupovati kod vas, čime su vas zamijenili, otići kod njih i vidjeti što se u njihovom poslu ili životu mijenja i iskoristiti to znanje da bi izabrali najbolji put za budućnost. Velika je šansa da će on biti bitno drugačiji od onog kojim smo na početku krenuli.

Redovito podići glavu iz svakodnevnog posla, nastojati da vidimo što se događa na tržištu oko nas, pokušati prepoznati trendove, a naročito izvući glavu iz pijeska kad stvari krenu loše, napraviti sve da razumijemo što se događa i onda reagirati brzo i fleksibilno bez ljutnje ili žaljenja samo su neki od mogućih načina da nas promjena ne iznenadi i uništi. Prepoznavanje prilika koje se pojavljuju i uskakanje na vlak novih trendova prije nego što ono čime se bavimo krene nizbrdo čini se kao najpametniji recept za današnje tržište i opstanak na njemu. Optimizam, upornost i ustrajnost u nečemu što više ne ide, iako su univerzalno cijenjene kvalitete, mogu biti puno skuplje i generalno pogrešne od “kukavičkog” odustajanja prije nego je kasno. Prije nego netko zapita “Sjećate li se proizvođača karburatora”, a vi ne znate raditi ništa osim vrhunskih karburatora koje više nitko ne treba.

Najave događanja

Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013. Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju: "Optimizacija vs rezanje troškova“
 u utorak, 12. studenog 2013. god. s početkom u 11:00 sati u HGK - Županijskoj komori Rijeka, Bulevar oslobođenja 23, Rijeka (velika dvorana u prizemlju)

Besplatna prezentacija: Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013. Besplatna prezentacija: Tko su naši kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju:
"Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba?", koje će se održati u četvrtak, 17. listopada s početkom u 11 sati u HGK ŽK Rijeka

Novosti

Održano predavanje Održano predavanje "Motivacija za rad i kako je uništiti motivacijskim programima"

Savjetnici Vanguarda imali su čast održati predavanje na temu Motivacije i motivacijskih planova na sastanku Sekcije za organizacijsku psihologiju Hrvatskog psihološkog društva.Predložena je teza kako je na motivaciju radnika moguće samo posredno utjecati promjenom pristupa radu i vođenju. Na kraju predavanja povela se rasprava o tome kako pomoći menadžerima da se od mrkve i batine pomaknu prema modernijem razumijevanju motivacije za rad kao rezultatu sustava, a ne izdvojenoj pojavi na koju se može izdvojeno djelovati. 

Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011. Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011.

Znanje o tome što je bitno korisnicima i znanje kako oblikovati organizaciju koja će to uspješno isporučivati uz minimalne troškove uvjet su opstanka i rasta poslovanja.

Da bismo saznali što je bitno korisnicima i na osnovu čega odlučuju gdje i od koga kupovati ili nabavljati potrebno nam je znanje i vještina. Uz to, potrebno je veliko umijeće da se posao organizira na način da se to uspješno i dosljedno isporučuje uz sve niže i niže troškove. To je ostvarivo uključivanjem svih zaposlenika i bitnim promjenama nekih od navika upravljanja koje postoje u većini poduzeća.


Upit

Trebate pomoć ili dodatne informacije

Newsletter

Budite u toku i prijavite se na naš newsletter