S.V. Čiče 7, HR-51000 Rijeka
T +385 (0)51 323 448, F 323 447
vanguard@vanguard-savjetovanje.hr

Besplatni sadržaji

Video sadržaji

Video klipovi Za one koji žele saznati kako je nastala Vanguard metoda i...

Tekstovi

Ovdje pronađite tekstove i članke drugih koje smo za Vas preveli i uredili. Oni će Vam pomoći da bolje razumijete Sistemsko razmišljanje i od kuda ono dolazi. 

Rupa u sustavu

12. siječnja 2010.


Doživljavate li kao korisnici neke usluge situacije da vam prodavač ili neki drugi službenik kaže “Inače to ne bi smjeli, ali naći ću način da vam to omogućim!”. Evo tek nekoliko situacija koje sam ja doživio: “Uključit ću vam mobitel da vidite kako je raditi na njemu iako ne bi smjeli stavljati unutra bateriju.”; “Po zakonu firma ne može imati engleski naziv, ali sutkinja ima pravo odlučiti drugačije.”; “Inače to ne bi smjeli raditi, ali dati ću vam taj obrazac pa ga ispunite kod kuće.”

Svi ovi službenici, kao i tisuće njihovih kolega, moraju pronalaziti rupe u sustavu u kojem rade kako bi zadovoljili zahtjeve svojih korisnika. Rigidni sustavi u kojima standardi tjeraju korisnike da se prilagođavaju organizaciji, umjesto obratno i stroge kontrole koje su uvedene da bi se spriječile pogreške dovode do toga da službenici moraju varati kako bi dobro obavili svoj posao. To povećava troškove za firmu i korisnika (dolazak dvaput zbog lošeg obrasca), smanjuje zadovoljstvo korisnika uslugom (jer mi u jednom dućanu uključe mobitel, u drugom ne), a dobri radnici koji riskiraju kaznu zato što izlaze u susret korisnicima gube motivaciju.

Koliko će uobičajeni lijekovi kao što su treninzi iz kvalitete usluge ili strog nadzor i plaćanje po učinku bilo što promijeniti? Nikako, osim na gore! Troškovi će rasti, usluga će se pokvariti i tjerati korisnike, kao i dobre prodavače. Jedini način da se poslovanje zaista unaprijedi je sagledati firmu kao sustav koji započinje upravo zahtjevima korisnika.

Kada bi netko iz uprave tko određuje pravila proveo samo jedan dan za pultom vidio bi da su kupci čudni pa im je bitno kako mobitel izgleda i kada je upaljen, a da je njihov posao da nađe načina da to prodavačima omoguće. Svatko tko bi pratio ljude koji dolaze na šalter vidio bi koliko vremena gube na ispunjavanje obrasca i koliko puta se vraćaju jer ga pogrešno ispune. Netko bi trebao pogledati zahtjeve za otvaranje poduzeća koji dolaze do nadležnih službi i preispitati zakon koji ih ograničava, naročito ako je u interesu države i poduzetnika poticanje izvoza.

Službenici koji “varaju” i nalaze rupe u sustavu očito su prepoznali zahtjev korisnika na koji sadašnji sustav ne uspijeva adekvatno odgovoriti. Trošak i demotivacija neizbježno će nastati ako manageri za takav zahtjev nikad ne saznaju ili nastave insistirati na poštivanju standarda definiranih u nekom uredu ili sali za sastanke daleko od realnog posla i korisnika zbog kojih postoje.

Najave događanja

Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013. Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju: "Optimizacija vs rezanje troškova“
 u utorak, 12. studenog 2013. god. s početkom u 11:00 sati u HGK - Županijskoj komori Rijeka, Bulevar oslobođenja 23, Rijeka (velika dvorana u prizemlju)

Besplatna prezentacija: Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013. Besplatna prezentacija: Tko su naši kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju:
"Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba?", koje će se održati u četvrtak, 17. listopada s početkom u 11 sati u HGK ŽK Rijeka

Novosti

Održano predavanje Održano predavanje "Motivacija za rad i kako je uništiti motivacijskim programima"

Savjetnici Vanguarda imali su čast održati predavanje na temu Motivacije i motivacijskih planova na sastanku Sekcije za organizacijsku psihologiju Hrvatskog psihološkog društva.Predložena je teza kako je na motivaciju radnika moguće samo posredno utjecati promjenom pristupa radu i vođenju. Na kraju predavanja povela se rasprava o tome kako pomoći menadžerima da se od mrkve i batine pomaknu prema modernijem razumijevanju motivacije za rad kao rezultatu sustava, a ne izdvojenoj pojavi na koju se može izdvojeno djelovati. 

Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011. Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011.

Znanje o tome što je bitno korisnicima i znanje kako oblikovati organizaciju koja će to uspješno isporučivati uz minimalne troškove uvjet su opstanka i rasta poslovanja.

Da bismo saznali što je bitno korisnicima i na osnovu čega odlučuju gdje i od koga kupovati ili nabavljati potrebno nam je znanje i vještina. Uz to, potrebno je veliko umijeće da se posao organizira na način da se to uspješno i dosljedno isporučuje uz sve niže i niže troškove. To je ostvarivo uključivanjem svih zaposlenika i bitnim promjenama nekih od navika upravljanja koje postoje u većini poduzeća.


Upit

Trebate pomoć ili dodatne informacije

Newsletter

Budite u toku i prijavite se na naš newsletter