S.V. Čiče 7, HR-51000 Rijeka
T +385 (0)51 323 448, F 323 447
vanguard@vanguard-savjetovanje.hr

Besplatni sadržaji

Video sadržaji

Video klipovi Za one koji žele saznati kako je nastala Vanguard metoda i...

Tekstovi

Ovdje pronađite tekstove i članke drugih koje smo za Vas preveli i uredili. Oni će Vam pomoći da bolje razumijete Sistemsko razmišljanje i od kuda ono dolazi. 

Procedure samo kada znamo da treba

15. rujna 2010.

Tijekom intervencije kod klijenta dogodila se je zanimljiva stvar. Zbog iznenadnog incidenta pojavila se prilika za dobar posao koji je tražio brzo reagiranje svih prisutnih. Komunikacija je tekla vrlo brzo, svatko je trenutno preuzeo ulogu koja je bila potrebna iako je često bila daleko od njegovog radnog mjesta. Posao je napravljen brzo i prilično kvalitetno uz odlične povratne informacije korisnika. Cijeli je tim taj dan bio obavijen nekom čudnom atmosferom koja se tamo inače nije mogla osjetiti. Čule su se izjave tipa: “Sad sam se sjetila zašto sam odlučila baviti se ovim poslom” i “ovo je ono kako bi ovaj biznis trebao izgledati” i neki novi entuzijazam obuzeo je inače prilično apatičnu i njurgavu sredinu.

U jednom je trenutku jedan od njih rekao je da mu se čini da bi trebali imati proceduru za situacije poput ove. I na trenutak se svima činilo da bi to bila dobra ideja, skoro da nisu krenuli u njezino definiranje. Morali smo ih zaustaviti jednostavnim pitanjem “Zašto?” i potpitanjem “Je li vas nepostojanje procedure onemogućilo da dobro obavite ovaj posao?”. S obzirom da je odgovor na potpitanje bio ne složili smo se da bi prema dosadašnjim podacima formiranje procedure bilo čisto gubljenje vremena jer sam posao nije iskazao potrebu za njom.

Nije bilo potrebno dalje argumentirati, ali da je bilo zapitali bi ih i da li bi procedura mogla omesti da se posao obavi kako treba. Jer to je često slučaj. Ako bi zaista definirali dobru proceduru vjerojatno bi naveli tko treba obaviti koji dio posla kojim redosljedom korištenjem koje opreme. Kod sljedeće ovakve situacije prvo bi trebalo neko vrijeme da se procedura pronađe, pa da se pročita (jer takve se situacije rijetko događaju pa se treba podsjetit), vjerojatno bi netko od “aktera” bio odsutan, a netko drugi bi rekao da neće odraditi neki dio posla jer nije naveden u proceduri. Osim toga, svaka situacija je neizbježno drugačija i pridržavanje zapisanog dovelo bi do rezultata slabijeg nego da se način rada prilagodi okolnostima.

Često se postojanje procedure smatra znakom dobre organizacije i dosljednosti u radu, a čak se ide tako daleko da se pridržavanje procedura izjednačuje s kvalitetom (šifra ISO). Procedure zaista nekad mogu biti korisne, ali samo ako smo DOKAZALI da nepostojanje procedure zaista dovodi do problema u obavljanju posla i do rezultata ispod optimalnih.
Nažalost, procedure puno češće umanjuju kvalitetu krajnje usluge. Kako smo rekli, svaka je situacija drugačija, svaki kupac ima drugačije zahtjeve i postupanje prema svima na isti način dovest će do pada kvalitete jer će se naša krajnja usluga više, a ne manje, razlikovati od onoga što njemu treba. Osim toga, procedure oblikuju kavez za radnike koji su u takvoj situaciji skloni prestati misliti i raditi samo ono što je propisano. Naročito ako se procedure koriste i kao način za kontrolu radnika.

Kada su situacije koje se događaju i okolnosti jedinstvene i različite jedna od druge, najbolje je izbjegavati procedure ako nemate evidentirano da njihov nedostatak predvidivo dovodi do neuspjeha u zadovoljenju korisnika. Jednostavan dijagram toka rada koji će svima uključenima pokazati što sve treba učiniti da bi se neki posao obavio obično je puno korisniji jer omogućava da svi razumiju svoje mjesto i funkciju i korištenjem vlastite stručnosti u određenoj situaciji oblikuju najbolji način djelovanja.

Najave događanja

Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013. Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju: "Optimizacija vs rezanje troškova“
 u utorak, 12. studenog 2013. god. s početkom u 11:00 sati u HGK - Županijskoj komori Rijeka, Bulevar oslobođenja 23, Rijeka (velika dvorana u prizemlju)

Besplatna prezentacija: Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013. Besplatna prezentacija: Tko su naši kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju:
"Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba?", koje će se održati u četvrtak, 17. listopada s početkom u 11 sati u HGK ŽK Rijeka

Novosti

Održano predavanje Održano predavanje "Motivacija za rad i kako je uništiti motivacijskim programima"

Savjetnici Vanguarda imali su čast održati predavanje na temu Motivacije i motivacijskih planova na sastanku Sekcije za organizacijsku psihologiju Hrvatskog psihološkog društva.Predložena je teza kako je na motivaciju radnika moguće samo posredno utjecati promjenom pristupa radu i vođenju. Na kraju predavanja povela se rasprava o tome kako pomoći menadžerima da se od mrkve i batine pomaknu prema modernijem razumijevanju motivacije za rad kao rezultatu sustava, a ne izdvojenoj pojavi na koju se može izdvojeno djelovati. 

Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011. Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011.

Znanje o tome što je bitno korisnicima i znanje kako oblikovati organizaciju koja će to uspješno isporučivati uz minimalne troškove uvjet su opstanka i rasta poslovanja.

Da bismo saznali što je bitno korisnicima i na osnovu čega odlučuju gdje i od koga kupovati ili nabavljati potrebno nam je znanje i vještina. Uz to, potrebno je veliko umijeće da se posao organizira na način da se to uspješno i dosljedno isporučuje uz sve niže i niže troškove. To je ostvarivo uključivanjem svih zaposlenika i bitnim promjenama nekih od navika upravljanja koje postoje u većini poduzeća.


Upit

Trebate pomoć ili dodatne informacije

Newsletter

Budite u toku i prijavite se na naš newsletter