S.V. Čiče 7, HR-51000 Rijeka
T +385 (0)51 323 448, F 323 447
vanguard@vanguard-savjetovanje.hr

Besplatni sadržaji

Video sadržaji

Video klipovi Za one koji žele saznati kako je nastala Vanguard metoda i...

Tekstovi

Ovdje pronađite tekstove i članke drugih koje smo za Vas preveli i uredili. Oni će Vam pomoći da bolje razumijete Sistemsko razmišljanje i od kuda ono dolazi. 

Prilike leže u zahtjevima korisnika

15. lipnja 2010.

Vjerujem da se ozbiljna hoteljerska poduzeća bave strategijom. Vjerojatno imaju i strateške radionice za upravu gdje se u klimatiziranoj sali za sastanke rade analize, možda se radi i SWOT - prepoznaju snage, slabosti, prilike i prijetnje. Neke uprave se vjerojatno povuku i na osamljena mjesta i u izolaciji više dana naporno razmišljaju o potrebnim promjenama i budućnosti firme.

I nakon svega toga jedno takvo poduzeće činjenicu da gosti naručuju hranu iz lokalnih fast food restorana doživljava kao prijetnju i reagira zabranom dostava i micanjem letaka koje su djelatnici hotela stavili na recepciju prepoznajući nezadovoljenu potrebu gostiju. Zahtjev za dodatnom uslugom odlučili su zanemariti i tako natjerati goste da se posluže postojećom uslugom hotelske kuhinje koja im očito odgovara manje od onoga što nude dostavljači hrane. Ili da barem izađu iz hotela da nađu hranu.

Vjerojatno su se jako čudili i snebivali nad time kakvi gosti danas dolaze i što im pada napamet, gotovo sigurno su žalili za nekim davnim vremenima kada gosti (navodno) nisu gledali koliko će potrošiti i na kraju su odlučili reagirati zabranom. Pretpostavljam da produljenje vremena rada kuhinje ili nuđenje jeftinijih i laganijih obroka nije predviđeno strategijom za tu godinu pa nije dolazilo u obzir da se o tome niti razmišlja. Nedostatak resursa i ljudi također dođe kao izvrsna isprika u ovakvim slučajevima.

Čuo sam komentare kako nigdje u svijetu nije moguće da se u hotel dostavlja ili čak unosi hrana izvana. Što je vjerojatno i istina. Istina je i da su manageri ove firme vjerojatno tokom godine čupali kosu tražeći “konkurentsku prednost” kojom će privući goste koji sve više biraju druge destinacije. Možda će ih to iznenaditi, ali “konkurentsku prednost” sigurno nećete steći tako da radite što i drugi! Potrebno je preispitati interne standarde struke u svjetlu novih okolnosti i imati hrabrosti napraviti nešto novo i drugačije.

Firmama se upravlja odozgo prema gore, strategije, procedure i politike određuju se na vrhu, daleko od realnog posla, na osnovu analiza, internih standarda i upitnih pretpostavki. Tako se stvaraju krute organizacije nesposobne da se prilagode svojim korisnicima i njihovim zahtjevima. Takve firme uspijevaju zadržati i privući korisnike samo dok se ne pojavi netko tko funkcionira drugačije.

Kada bi ova hotelska kuća bila vođena izvana prema unutra bila bi jako osjetljiva na zahtjeve korisnika i doživljavala ih kao priliku za učenje o tome kako unaprijediti svoju uslugu. Da su umjesto straha pokazali znatiželju i razgovarali s gostima ili ljudima koji su s njima u kontaktu, možda bi naučili što točno gosti žele i zašto se odlučuju za dostavu sumnjive hrane izvana umjesto da jedu u hotelu kao što je to uprava zamislila.

Tada bi zajedno sa svojim ljudima, gostima, a možda i dostavljačima hrane mogli pronaći kreativno rješenje da svi zarade, a gosti dobiju što žele na siguran način. Međutim, dok god se odluke donose daleko od gostiju, dok god se njih doživljava kao neprijatelje koje treba nadmudriti ili odgojiti, a konkurenciju kao prijetnju, ostat ćemo u uskim okvirima skupe, a neefikasne usluge.

Najave događanja

Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013. Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju: "Optimizacija vs rezanje troškova“
 u utorak, 12. studenog 2013. god. s početkom u 11:00 sati u HGK - Županijskoj komori Rijeka, Bulevar oslobođenja 23, Rijeka (velika dvorana u prizemlju)

Besplatna prezentacija: Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013. Besplatna prezentacija: Tko su naši kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju:
"Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba?", koje će se održati u četvrtak, 17. listopada s početkom u 11 sati u HGK ŽK Rijeka

Novosti

Održano predavanje Održano predavanje "Motivacija za rad i kako je uništiti motivacijskim programima"

Savjetnici Vanguarda imali su čast održati predavanje na temu Motivacije i motivacijskih planova na sastanku Sekcije za organizacijsku psihologiju Hrvatskog psihološkog društva.Predložena je teza kako je na motivaciju radnika moguće samo posredno utjecati promjenom pristupa radu i vođenju. Na kraju predavanja povela se rasprava o tome kako pomoći menadžerima da se od mrkve i batine pomaknu prema modernijem razumijevanju motivacije za rad kao rezultatu sustava, a ne izdvojenoj pojavi na koju se može izdvojeno djelovati. 

Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011. Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011.

Znanje o tome što je bitno korisnicima i znanje kako oblikovati organizaciju koja će to uspješno isporučivati uz minimalne troškove uvjet su opstanka i rasta poslovanja.

Da bismo saznali što je bitno korisnicima i na osnovu čega odlučuju gdje i od koga kupovati ili nabavljati potrebno nam je znanje i vještina. Uz to, potrebno je veliko umijeće da se posao organizira na način da se to uspješno i dosljedno isporučuje uz sve niže i niže troškove. To je ostvarivo uključivanjem svih zaposlenika i bitnim promjenama nekih od navika upravljanja koje postoje u većini poduzeća.


Upit

Trebate pomoć ili dodatne informacije

Newsletter

Budite u toku i prijavite se na naš newsletter