S.V. Čiče 7, HR-51000 Rijeka
T +385 (0)51 323 448, F 323 447
vanguard@vanguard-savjetovanje.hr

Besplatni sadržaji

Video sadržaji

Video klipovi Za one koji žele saznati kako je nastala Vanguard metoda i...

Tekstovi

Ovdje pronađite tekstove i članke drugih koje smo za Vas preveli i uredili. Oni će Vam pomoći da bolje razumijete Sistemsko razmišljanje i od kuda ono dolazi. 

Obuka treba pratiti zahtjeve korisnika

31. svibnja 2010.

Obuke i treninzi za uvođenje u posao novih radnika često su pogrešno postavljeni. Polaze od teorijskih postavki i modela, puni su savjeta, trikova, definicija, procedura i pravila. Zbog ogromne količine informacija kojima su novi zaposlenici izloženi tijekom višednevne ili višetjedne obuke, na kraju se osjećaju izgubljeno, uspaničeno i čini im se da se ne sjećaju ničega kada se konačno pojave na radnom mjestu i suoče s korisnikom. Tada kao korisnici susrećemo službenike koji su očito novi, a oni često tu činjenicu i koriste kao ispriku pa nas prosljeđuju svojim starijim kolegama. A ovi su već nervozni zato što su mislili da će dobiti ispomoć, a sada moraju uz svoje rješavati i klijente “od novog” i još ga i podučavati.

Sistemski pristup tumači da sve što radite treba biti oblikovano prema zahtjevima koje dobivate od korisnika. Službe koje obuku za svoje radnike baziraju na analizi zahtjeva koji do njih dolaze mogu imati velike koristi. Iako se čini da je teško ili nemoguće predvidjeti kakve ćemo zahtjeve dobiti od korisnika, većina se iznenadi kada analiza otkrije da je potražnja prema njima vrlo predvidiva i da je oko 80% zahtjeva moguće svrstati u četiri do šest glavnih tipova.

Kada napravimo ovakvu analizu, umjesto da nove radnike opterećujemo definicijama i svim mogućim situacijama koje bi ih ikad mogle zadesiti, trening je moguće oblikovati fokusirano i u kratko vrijeme osposobiti ljude za rješavanje tipičnih zahtjeva. Ako ste im u stanju objasniti koji su zahtjevi koje će najčešće dobivati i što je korisnicima bitno te koji je najbolji poznati način da im se to isporuči, učenje je smisleno, povezano i lako. Ljudi će se osjećati samouvjereno i spremno dočekati korisnike.

Naravno, još uvijek vam je ostalo onih 20% povremenih zahtjeva. Nove ljude potrebno je osposobiti da ih prepoznaju i olakšati im da povuku informacije potrebne kako bi ih mogli riješiti. Ubrzo će na ovaj način usvojiti načine za rješavanje sve više zahtjeva i postati sposobni za samostalan rad.

Ukratko, sve što radimo treba proizlaziti iz onog što naši korisnici traže od nas. Većina firmi to zapravo ne zna jer to niti ne slušaju niti ne prate. Bez toga radit ćemo mnogo toga što neće koristiti korisnicima već samo dodavati troškove, a neizbježno ćemo propustiti učiniti nešto što je njima važno. Ovo je glavni razlog zbog kojeg većina organizacija ostvaruje rezultate ispod optimalnih, a ovaj primjer obuke novozaposlenih samo je jedan dio poslovanja u kojem se to može primijetiti. Koštanje treninga koji ne koriste u poslu i trošak zbog gubitka klijenata koji nalete na nove, loše obučene zaposlenike značajna je stavka za svaku firmu na koju se rijetko kada obraća dovoljno pažnje.

Najave događanja

Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013. Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju: "Optimizacija vs rezanje troškova“
 u utorak, 12. studenog 2013. god. s početkom u 11:00 sati u HGK - Županijskoj komori Rijeka, Bulevar oslobođenja 23, Rijeka (velika dvorana u prizemlju)

Besplatna prezentacija: Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013. Besplatna prezentacija: Tko su naši kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju:
"Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba?", koje će se održati u četvrtak, 17. listopada s početkom u 11 sati u HGK ŽK Rijeka

Novosti

Održano predavanje Održano predavanje "Motivacija za rad i kako je uništiti motivacijskim programima"

Savjetnici Vanguarda imali su čast održati predavanje na temu Motivacije i motivacijskih planova na sastanku Sekcije za organizacijsku psihologiju Hrvatskog psihološkog društva.Predložena je teza kako je na motivaciju radnika moguće samo posredno utjecati promjenom pristupa radu i vođenju. Na kraju predavanja povela se rasprava o tome kako pomoći menadžerima da se od mrkve i batine pomaknu prema modernijem razumijevanju motivacije za rad kao rezultatu sustava, a ne izdvojenoj pojavi na koju se može izdvojeno djelovati. 

Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011. Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011.

Znanje o tome što je bitno korisnicima i znanje kako oblikovati organizaciju koja će to uspješno isporučivati uz minimalne troškove uvjet su opstanka i rasta poslovanja.

Da bismo saznali što je bitno korisnicima i na osnovu čega odlučuju gdje i od koga kupovati ili nabavljati potrebno nam je znanje i vještina. Uz to, potrebno je veliko umijeće da se posao organizira na način da se to uspješno i dosljedno isporučuje uz sve niže i niže troškove. To je ostvarivo uključivanjem svih zaposlenika i bitnim promjenama nekih od navika upravljanja koje postoje u većini poduzeća.


Upit

Trebate pomoć ili dodatne informacije

Newsletter

Budite u toku i prijavite se na naš newsletter