S.V. Čiče 7, HR-51000 Rijeka
T +385 (0)51 323 448, F 323 447
vanguard@vanguard-savjetovanje.hr

Besplatni sadržaji

Video sadržaji

Video klipovi Za one koji žele saznati kako je nastala Vanguard metoda i...

Tekstovi

Ovdje pronađite tekstove i članke drugih koje smo za Vas preveli i uredili. Oni će Vam pomoći da bolje razumijete Sistemsko razmišljanje i od kuda ono dolazi. 

Objedinjavanje službi krije troškove

11.svibnja 2010.

Sve se češće kao čarobno rješenje za bolnice, javne službe i druge nedovoljno efikasne organizacije spominje centraliziranje i objedinjavanje zajedničkih službi. Ideja da je efikasnije raditi na jednom mjestu na veliko umjesto da se radi lokalno toliko nam je usađena da je rijetko preispitujemo. Iako neka od rješenja kao što je to slučaj s jedinstvenom nabavom koja nas stavlja u bolju poziciju za pregovore s dobavljačima donose brze velike uštede, većina njih krije ne toliko očite troškove.

Za početak, protok posla se otežava kada posao izlazi iz naše organizacije. Ako ćemo imati objedinjeno računovodstvo to može značiti da će netko račune morati, skupiti, sortirati, urudžbirati, poslati, otpremiti, raspakirati, urudžbirati, obraditi, sortirati, zapakirati, arhivirati i tko za što još ne. Sve su to aktivnosti koje ne dodaju vrijednost već su za organizaciju gubitak, a na ovaj se način mulitipliciraju.

U svim tim silnim sortiranjima i arhiviranjima stvari će se zagubiti. Kad se to dogodi, posao će negdje čekati, netko će morati nazvati da vidi što je s tim, netko će to morati potražiti i ako se ne pronađe morat će se slati ponovno. Da se sve to ne bi dogodilo radit će se kopije i čuvati na više mjesta, vjerojatno i unositi u neki IT sustav, što je kao i sve prije navedeno ponovno čisti gubitak.

Drugi je problem u tome što će se te službe sve više odvajati od osnovnog posla organizacije i početi optimizirati unutar sebe. Da bi za sebe ostvarili što veće uštede i bolju organizaciju posla počet će stvar obavljati svake srijede ili prvog u mjesecu, a ne kada to onima koji obavljaju osnovni posao odgovara. Zato će posao stajati, povećavat će se mogućnost grešaka i produživati vrijeme isporuke usluge. Korisnici će zvati da vide što se događa i time pokrenuti traženje predmeta u razlomljenom sustavu što će tražiti dodatne aktivnosti i dodatne resurse.

Objedinjene službe morat će i standardizirati procedure, a time i uslugu koju pružaju raznim dijelovima organizacije. Ono što će sada «ogranci» dobivati sve će manje odgovarati njihovim specifičnim potrebama i sada će oni svoje procese prilagođavati nečemu što bi trebalo biti podržavajući proces.

Cijela organizacija će ubrzo izgubiti dušu i postati birokratizirana, neefikasna i nefleksibilna. Nitko neće imati pregled nad cijelim poslom i svatko će se početi braniti, prebacivati odgovornost na druge i raditi sve samo da sebi olakša. Pojavit će se potreba za kontroliranjem i «motiviranjem» zaposlenika što unosi dodatnu hrpu aktivnosti koje ne dodaju vrijednost za korisnika, a koje je on primoran plaćati. Tako namjera da se uštedi zapravo povećava troškove organizacije.

Mnoge su privatne firme već prošle kroz ovaj proces, a i neki sektori javnih službi. Nisam još čuo za dokaze da je neka od njih na taj način smanjila troškove ukupnog poslovanja ili povećala kvalitetu svoje usluge prema korisnicima. Iskustva nekih zapadnih zemalja također ne govore u prilog tom pristupu.

Lokaliziranje se pokazalo kao efikasniji pristup. Kada su sve službe blizu i usmjere se na to da se specifični zahtjevi prepoznaju i zadovolje čim brže i efikasnije, razvijaju se inovativni načini rada i troškovi padaju dok kvaliteta usluge raste. Centraliziranje to onemogućava i u pokušaju kontrole ugrađuje mnoge skrivene gubitke.



Najave događanja

Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013. Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju: "Optimizacija vs rezanje troškova“
 u utorak, 12. studenog 2013. god. s početkom u 11:00 sati u HGK - Županijskoj komori Rijeka, Bulevar oslobođenja 23, Rijeka (velika dvorana u prizemlju)

Besplatna prezentacija: Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013. Besplatna prezentacija: Tko su naši kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju:
"Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba?", koje će se održati u četvrtak, 17. listopada s početkom u 11 sati u HGK ŽK Rijeka

Novosti

Održano predavanje Održano predavanje "Motivacija za rad i kako je uništiti motivacijskim programima"

Savjetnici Vanguarda imali su čast održati predavanje na temu Motivacije i motivacijskih planova na sastanku Sekcije za organizacijsku psihologiju Hrvatskog psihološkog društva.Predložena je teza kako je na motivaciju radnika moguće samo posredno utjecati promjenom pristupa radu i vođenju. Na kraju predavanja povela se rasprava o tome kako pomoći menadžerima da se od mrkve i batine pomaknu prema modernijem razumijevanju motivacije za rad kao rezultatu sustava, a ne izdvojenoj pojavi na koju se može izdvojeno djelovati. 

Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011. Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011.

Znanje o tome što je bitno korisnicima i znanje kako oblikovati organizaciju koja će to uspješno isporučivati uz minimalne troškove uvjet su opstanka i rasta poslovanja.

Da bismo saznali što je bitno korisnicima i na osnovu čega odlučuju gdje i od koga kupovati ili nabavljati potrebno nam je znanje i vještina. Uz to, potrebno je veliko umijeće da se posao organizira na način da se to uspješno i dosljedno isporučuje uz sve niže i niže troškove. To je ostvarivo uključivanjem svih zaposlenika i bitnim promjenama nekih od navika upravljanja koje postoje u većini poduzeća.


Upit

Trebate pomoć ili dodatne informacije

Newsletter

Budite u toku i prijavite se na naš newsletter