S.V. Čiče 7, HR-51000 Rijeka
T +385 (0)51 323 448, F 323 447
vanguard@vanguard-savjetovanje.hr

Besplatni sadržaji

Video sadržaji

Video klipovi Za one koji žele saznati kako je nastala Vanguard metoda i...

Tekstovi

Ovdje pronađite tekstove i članke drugih koje smo za Vas preveli i uredili. Oni će Vam pomoći da bolje razumijete Sistemsko razmišljanje i od kuda ono dolazi. 

Nema koristi od glancanja g**na

29. studeni 2010.

Neki dan bio sam na sastanku na kojem smo raspravljali kako pristupiti unapređenju službe za ljudske resurse u jednoj javnoj upravi. Kako im se činilo da je velik problem predstavlja to što nemaju informatičku podršku, pozvali smo njihovog “IT partnera”, osobu koja je njihovoj službi dodijeljena kao veza s odjelom informatike.

Ubrzo je postalo jasno kako ih jadan čovjek strahovito nervira jer bi svaki put kada bi oni pitali jednostavno pitanje “Može li se…” njegov je odgovor bio “Hm, vjerojatno, ali bojim se da neće biti lako”. I kada to ne bi rekao, njegov izraz lica davao je jasno tu poruku. Kako je u tijeku kompletna reorganizacija kompletne uprave, na pauzi sam ga zamolio da reagira konstruktivnije i razmišlja izvan onoga što je moguće u trenutnoj organizaciji jer imamo mogućnost da s više razine utječemo da se iskuša drugačiji način rada i u njegovoj službi. Kasnije nije bilo puno prilike da se uključi, ali me je na kraju dana zadržao i zamolio da mu objasnim kako to mislim da bude konstruktivniji, odnosno kako to da mislim da inače nije takav jer se on jako trudi biti takvim. Inzistirao je da mu objasnim je li stvar u glasu, u onome što kaže ili kako kaže, možda i držanju…

Trebalo mi je neko vrijeme da mu objasnim da je usmjeren na krive stvari. Informatički je odjel ustrojen tako da je njegova uloga analizirati potrebe službe koja traži informatičku pomoć, prevesti to u zahtjeve za informatičkom podrškom i onda to prenijeti tehničarima. Oni će zaključiti što je moguće napraviti, a on to onda prenosi natrag svojim internim korisnicima. Razlog za uvođenje te očito glupe uloge posrednika i prevoditelja bilo je to što su tehničari jako zauzeti i nemaju vremena da ga provode razumijevajući potrebe korisnika svojih usluga. Pogađam, ali kladio bi se da su jako zauzeti zato jer po deseti put dorađuju aplikaciju koja nikako ne odgovara glupim radnicima koji ne znaju na početku objasniti što žele. Samo nagađam…

I tako se jadan čovjek našao pritisnut u sredini, ne zna dovoljno o poslu službe koja traži pomoć, ne zna dovoljno o informatici, pretvorio se samo u glasnika. I to u zadnje vrijeme glasnika loših vijesti zbog toga što su budžeti ograničeni, a informatički paketi bezobrazno skupi. Zbog toga je uvedena praksa da ako tražite softver za svoju službu morate, uz pomoć svog “partnera” napisati business case kojim ćete opravdati trošak nabave kroz očekivano smanjenje troškova ili slično. I naravno, glupi ljudi nikako da naprave i to kako treba nego samo navode podatke u korist tome da se nabavi ono što bi oni htjeli. A to nije business case! On bi ih trebao natjerati da zaista razumiju svoje procese i potrebe prije nego traže uslugu od jako zaposlenih informatičara.

Zbog toga što zna što slijedi nakon svakog zahtjeva za informatičku podršku moj je sugovornik reagirao kako je reagirao kada bi prisutni korisnici nešto tražili od njega. Zbog toga što kroz to prolaze godinama, čim bi počeo govoriti izgledali su kao da će mu svaki čas skočiti za vrat. Više od dvadeset minuta pokušavao sam mu objasniti da dok god način kako je njegov posao organiziran bude otežavao život korisnicima jer se umjesto svojim poslom moraju baviti nekakvim traktatima i nekome dokazivati i prodavati da im nešto zaista treba, nema tog tona glasa, držanja ili riječi kojima može promijeniti nekonstruktivnost kojom zrači kada ga se traži pomoć. Jer nije stvar u njemu, stvar je u tome što on dobro zna da, iako želi pomoći, to neće biti nimalo lako zbog idiotskog sustava u kojem radi. A kako se radi o dobronamjernom, iskrenom tipu, odmah mu se to vidi na faci. Da je lukaviji i spretniji postigao bi samo da bi trebalo čak i par minuta dok bi postalo jasno da neće biti lako i dok svi opet ne počnu okretati očima.

Nakon opiranja i branjenja sadašnjeg načina rada i prilično razumnih razloga zbog kojih je uspostavljen, saslušao me je i kao da mu se je upalila lampica rekao “Znači, pokušavaš mi reći da bi se trebao usmjeriti na to što ja mogu napravit da olakšam posao svojim korisnicima umjesto na to da zvučim konstruktivno? Možda da saznamo raspoloživ budžet prije nego krenemo razrađivati alternative i onda samo zapišemo dogovoreno u business case?”

Nije često da se nakon dvadeset minuta razgovora s nekim osjećam kao da sam mu promijenio život, ali mislim da ovaj tip više nikad neće isto gledati na svoj posao. Pitanje je koliko će mu sustav omogućiti da promijeni način kako radi svoj posao, ali barem neće rasipati energiju na pogrešne stvari kao što su lijepe riječi ili govor tijela koje na kraju ništa nikome ne znače.

Englezi to inače zgodno zovu “Glancanje g..na.” Ima nešto u tome...


Najave događanja

Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013. Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju: "Optimizacija vs rezanje troškova“
 u utorak, 12. studenog 2013. god. s početkom u 11:00 sati u HGK - Županijskoj komori Rijeka, Bulevar oslobođenja 23, Rijeka (velika dvorana u prizemlju)

Besplatna prezentacija: Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013. Besplatna prezentacija: Tko su naši kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju:
"Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba?", koje će se održati u četvrtak, 17. listopada s početkom u 11 sati u HGK ŽK Rijeka

Novosti

Održano predavanje Održano predavanje "Motivacija za rad i kako je uništiti motivacijskim programima"

Savjetnici Vanguarda imali su čast održati predavanje na temu Motivacije i motivacijskih planova na sastanku Sekcije za organizacijsku psihologiju Hrvatskog psihološkog društva.Predložena je teza kako je na motivaciju radnika moguće samo posredno utjecati promjenom pristupa radu i vođenju. Na kraju predavanja povela se rasprava o tome kako pomoći menadžerima da se od mrkve i batine pomaknu prema modernijem razumijevanju motivacije za rad kao rezultatu sustava, a ne izdvojenoj pojavi na koju se može izdvojeno djelovati. 

Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011. Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011.

Znanje o tome što je bitno korisnicima i znanje kako oblikovati organizaciju koja će to uspješno isporučivati uz minimalne troškove uvjet su opstanka i rasta poslovanja.

Da bismo saznali što je bitno korisnicima i na osnovu čega odlučuju gdje i od koga kupovati ili nabavljati potrebno nam je znanje i vještina. Uz to, potrebno je veliko umijeće da se posao organizira na način da se to uspješno i dosljedno isporučuje uz sve niže i niže troškove. To je ostvarivo uključivanjem svih zaposlenika i bitnim promjenama nekih od navika upravljanja koje postoje u većini poduzeća.


Upit

Trebate pomoć ili dodatne informacije

Newsletter

Budite u toku i prijavite se na naš newsletter