S.V. Čiče 7, HR-51000 Rijeka
T +385 (0)51 323 448, F 323 447
vanguard@vanguard-savjetovanje.hr

Besplatni sadržaji

Video sadržaji

Video klipovi Za one koji žele saznati kako je nastala Vanguard metoda i...

Tekstovi

Ovdje pronađite tekstove i članke drugih koje smo za Vas preveli i uredili. Oni će Vam pomoći da bolje razumijete Sistemsko razmišljanje i od kuda ono dolazi. 

Korisnici ne znaju reći što žele

30. ožujka 2010.

Za sve nas može biti poučan primjer firme koja se bavi razvojem i prodajom softwarea za poduzeća. Analiza je pokazala da njihovi stručnjaci i inženjeri velik dio vremena provode na telefonu s kupcima čiji projekti su trebali već odavno završeni, ali korisnici stalno dolaze s novim zahtjevima koje nisu izrazili kod planiranja projekta. Inženjeri su zbog toga nervozni, to produžuje vrijeme do naplate, svi to generalno smatraju velikom smetnjom u obavljanju svojeg svakodnevnog posla, a takve kupce gnjavatorima. S druge strane, vjerujem da ni klijenti nisu zadovoljni time da ni nakon nekoliko mjeseci nemaju u potpunosti funkcionalan poslovni sustav.

Ovo je tipičan primjer kada tijek posla ne teče glatko već se pojavljuju povratni tokovi u ranije faze posla što je uvijek velik uzrok troškova i nezadovoljstva. U pružanju usluge uvođenja poslovnog informatičkog sustava, glatki tijek posla uglavnom uključuje korake koji dodaju vrijednost: procjena potreba i mogućnosti, projektiranje rješenja, implementacija hardwarea i softwarea i edukacija korisnika te naposljetku naplata. Ovi će koraci proteći glatko samo ako u svakom prethodnom sve pripremimo za sljedeći. Pravocrtno i glatko odvijanje navedenih koraka predstavlja najkraći, a samim time najjeftiniji način za obavljanje posla i najbrži put do naplate.

Ako u prvom koraku nismo dobro procijenili potrebe korisnika, vjerojatno je da će se one pojaviti u nekom trenutku kasnije (možda kada korisnik počne upotrebljavati software pa vidi što je sve moguće) i uzrokovati povratak na raniju fazu i ponovni prolazak kroz sve korake. Puno je jeftnije sve napraviti kako treba od prve i zato se isplati potražiti razlog zašto se to događa.

Čini se da je najčešće stvar u tome da klijenti nisu baš stručni u informatici i nemaju ideje što bi sve s softwareom mogli dok ga ne počnu koristiti. Ako se kod prodaje njima prepusti da definiraju svoje potrebe za softwareom, praktički je sigurno da to neće biti potpuna lista.

Netko je u zafrkanciji spomenuo da mu se čini da bi bilo najbolje provesti tjedan dana u firmi s ljudima koji rade posao prije nego se ide u projektiranje sustava. Ideja je nabrzinu odbačena kao luda jer bi to bilo preskupo za firmu. Ali kada se pogleda koliko se vremena troši na ispravljanje stvari kasnije i koliko zbog toga klijenti čekaju, tih tjedan dana (vjerojatno bi bilo dosta i manje) je daleko jeftinije od ukupnog troška koji firma ima na jednom poslu zato jer to ne radi nego se oslanja na inpute nekompetentnih klijenata.

Cilj svakoga tko nudi uslugu trebao bi biti što točnije definirati nominalnu vrijednost - ono što klijent zapravo želi i treba i onda radi na tome da mu upravo to isporuči. Što je naša usluga dalje od nominalne vrijednosti to će se više puta korisnik vraćati i tražiti nas dodatne usluge i tako povećavati troškove.

I da, vrlo često korisnik nije dovoljno stručan da zna što želi i što mu je bitno. Naš je posao da to zajedno s njim otkrijemo.


Najave događanja

Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013. Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju: "Optimizacija vs rezanje troškova“
 u utorak, 12. studenog 2013. god. s početkom u 11:00 sati u HGK - Županijskoj komori Rijeka, Bulevar oslobođenja 23, Rijeka (velika dvorana u prizemlju)

Besplatna prezentacija: Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013. Besplatna prezentacija: Tko su naši kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju:
"Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba?", koje će se održati u četvrtak, 17. listopada s početkom u 11 sati u HGK ŽK Rijeka

Novosti

Održano predavanje Održano predavanje "Motivacija za rad i kako je uništiti motivacijskim programima"

Savjetnici Vanguarda imali su čast održati predavanje na temu Motivacije i motivacijskih planova na sastanku Sekcije za organizacijsku psihologiju Hrvatskog psihološkog društva.Predložena je teza kako je na motivaciju radnika moguće samo posredno utjecati promjenom pristupa radu i vođenju. Na kraju predavanja povela se rasprava o tome kako pomoći menadžerima da se od mrkve i batine pomaknu prema modernijem razumijevanju motivacije za rad kao rezultatu sustava, a ne izdvojenoj pojavi na koju se može izdvojeno djelovati. 

Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011. Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011.

Znanje o tome što je bitno korisnicima i znanje kako oblikovati organizaciju koja će to uspješno isporučivati uz minimalne troškove uvjet su opstanka i rasta poslovanja.

Da bismo saznali što je bitno korisnicima i na osnovu čega odlučuju gdje i od koga kupovati ili nabavljati potrebno nam je znanje i vještina. Uz to, potrebno je veliko umijeće da se posao organizira na način da se to uspješno i dosljedno isporučuje uz sve niže i niže troškove. To je ostvarivo uključivanjem svih zaposlenika i bitnim promjenama nekih od navika upravljanja koje postoje u većini poduzeća.


Upit

Trebate pomoć ili dodatne informacije

Newsletter

Budite u toku i prijavite se na naš newsletter