S.V. Čiče 7, HR-51000 Rijeka
T +385 (0)51 323 448, F 323 447
vanguard@vanguard-savjetovanje.hr

Besplatni sadržaji

Video sadržaji

Video klipovi Za one koji žele saznati kako je nastala Vanguard metoda i...

Tekstovi

Ovdje pronađite tekstove i članke drugih koje smo za Vas preveli i uredili. Oni će Vam pomoći da bolje razumijete Sistemsko razmišljanje i od kuda ono dolazi. 

Kompjuter ne može zamijeniti čovjeka

13. listopada 2010.

Britanske javne službe smanjuju troškove. To sam znao već duže vrijeme. Zbog toga su postale praktički neprobojne za korisnike. To sam čuo nedavno, ali nisam znao što znači. Ovaj tjedan sam to iskusio. Nemoguće je dobiti savjet od žive osobe u britanskoj ambasadi o tome treba li vam viza i ako da za kakav tip vize se treba aplicirati u specifičnoj situaciji! Sve to za vas bi trebao odraditi web-site!

Vjerovanje da se smanjenje troškova može ostvariti kroz informatičke tehnologije vrlo je privlačno. Ali se rijetko pokaže do kraja točno. Ili, u mom slučaju, nije uopće točno. Kada netko tko se uopće ne razumije u pravna i diplomatska pitanja pokušava snaći među šumom podataka i svoju situaciju utrpati u neku od predviđenih opcija, vrlo je predvidivo da će izgubiti jako puno vremena i u solidnom postotku slučajeva pogriješiti i aplicirati po krivoj osnovi.

Internetske stranice, kao i svaka automatizacija, moraju pokušati predvidjeti sve moguće zahtjeve koje korisnik može imati, ponuditi sve moguće opcije koje njemu mogu odgovarati i to neizbježno završi sa hrpom sadržaja kroz koje moram proći da dođem do onog što mi je potrebno, ali i pogrešnim “skretanjima”. Upravo se je to dogodilo kada sam na početnom izborniku koji me treba navoditi za dalje uporno odabirao opciju koja me je onemogućavala da dođem tamo gdje je moja situacija najbolje opisana.

Kompjuter i njegov programer ograničeni su u predviđanju toga što sve korisnici mogu tražiti i samim time neizbježno će kreirati gubljenje vremena i pogreške koje koštaju i korisnika i organizaciju koja pruža uslugu.

To je boljka i najjednostavnijih sustava poput automatskih centrala. “Ako trebate prodaju stisnite 1, ako trebate servis...” također je pokušaj pogađanja zbog čega korisnici zovu. Najčešće ne postoji opcija “za sve ostalo pritisnite…” pa birate ono najsličnije vašem zahtjevu da bi dobili nekog tko vas onda preusmjeri gdje on misli da bi trebalo. Ili u mom slučaju zovete sve telefone koje možete pronaći i šaljete e-mailove na sve dostupne adrese. To su sve troškovi za mene i za one koji na te pozive i poruke odgovaraju, a i dalje mi ne rješavaju problem jer pogrešno razumiju ono što napišem (oni govore neki drugi engleski od mene).

Netko tko je samo jednom imao klijenta koji je bio u mojoj situaciji, vrlo bi me brzo uputio na pravi put i naš razgovor trajao bi manje od pet minuta. To znam zato jer sam kontaktirao i neke koji su u prošlosti tražili istu stvar i dobio jednostavan odgovor i uputu. Da to nisam napravio završio bi tražeći uslugu koja mi zapravo ne treba, čekao prilično dug period (vjerojatno i zato jer mnogi rade istu grešku kao i ja!), platio naknadu da bi na kraju saznao da sam tražio potpuno krivu ili nepotrebnu uslugu.

Kompjuter rijetko može zamijeniti čovjeka, naročito u uslužnim djelatnostima kada su zahtjevi korisnika toliko raznoliki da ih je nemoguće predvidjeti. U većini slučajeva taj će pokušaj na kraju rezultirati većim troškovima i nezadovoljstvom korisnika. Čak i Toyota u svojoj proizvodnji ima princip da kompjuter i stroj treba biti samo pomagalo čovjeku i ne smije ga nikad zamijeniti. Naša kreativnost i sposobnost zaključivanja ipak je superiorna računalu koje ipak može raditi samo ono za što je programirano i nikad neće smisliti bolji i pametniji način da se nešto radi. A upravo u tome se kriju uštede.

Najave događanja

Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013. Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju: "Optimizacija vs rezanje troškova“
 u utorak, 12. studenog 2013. god. s početkom u 11:00 sati u HGK - Županijskoj komori Rijeka, Bulevar oslobođenja 23, Rijeka (velika dvorana u prizemlju)

Besplatna prezentacija: Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013. Besplatna prezentacija: Tko su naši kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju:
"Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba?", koje će se održati u četvrtak, 17. listopada s početkom u 11 sati u HGK ŽK Rijeka

Novosti

Održano predavanje Održano predavanje "Motivacija za rad i kako je uništiti motivacijskim programima"

Savjetnici Vanguarda imali su čast održati predavanje na temu Motivacije i motivacijskih planova na sastanku Sekcije za organizacijsku psihologiju Hrvatskog psihološkog društva.Predložena je teza kako je na motivaciju radnika moguće samo posredno utjecati promjenom pristupa radu i vođenju. Na kraju predavanja povela se rasprava o tome kako pomoći menadžerima da se od mrkve i batine pomaknu prema modernijem razumijevanju motivacije za rad kao rezultatu sustava, a ne izdvojenoj pojavi na koju se može izdvojeno djelovati. 

Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011. Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011.

Znanje o tome što je bitno korisnicima i znanje kako oblikovati organizaciju koja će to uspješno isporučivati uz minimalne troškove uvjet su opstanka i rasta poslovanja.

Da bismo saznali što je bitno korisnicima i na osnovu čega odlučuju gdje i od koga kupovati ili nabavljati potrebno nam je znanje i vještina. Uz to, potrebno je veliko umijeće da se posao organizira na način da se to uspješno i dosljedno isporučuje uz sve niže i niže troškove. To je ostvarivo uključivanjem svih zaposlenika i bitnim promjenama nekih od navika upravljanja koje postoje u većini poduzeća.


Upit

Trebate pomoć ili dodatne informacije

Newsletter

Budite u toku i prijavite se na naš newsletter