S.V. Čiče 7, HR-51000 Rijeka
T +385 (0)51 323 448, F 323 447
vanguard@vanguard-savjetovanje.hr

Besplatni sadržaji

Video sadržaji

Video klipovi Za one koji žele saznati kako je nastala Vanguard metoda i...

Tekstovi

Ovdje pronađite tekstove i članke drugih koje smo za Vas preveli i uredili. Oni će Vam pomoći da bolje razumijete Sistemsko razmišljanje i od kuda ono dolazi. 

Toyota je naučila lekciju

2. veljače 2010.


Ovaj je tjedan objavljeno kako Toyota povlači milijun automobila jer su otkrili pogrešku na papučici gasa koja ne zvuči nimalo bezazleno. Istovremeno su se pojavile slične vijesti i za Hondu i Peugeuot, ali ova prva je posebno zvučna jer se radi o firmi koja je renome prije svega izgradila na pouzdanosti svojih automobila. Osim toga, svoje preporuke o organiziranju posla baziramo upravo na principima koje je postavila Toyota i ove vijesti stvaraju određene sumnje. A i Auris kojeg vozim dvije godine dvaput je povučen u servis zbog otkrivenih grešaka u proizvodnji. Očito se nešto loše događa(lo) s Toyotom.

Kako me privatno i profesionalno zanima što se tamo događa, već pred neko vrijeme neki detalji su mi privukli pažnju i izazvali zabrinutost. Firma koja je kao jedan od principa postavila usmjeravanje na kupce i njihove zahtjeve umjesto na konkurenciju i brojke prije nekoliko godina počela je prilično jasno ganjati cilj da postane prvi proizvođač automobila na svijetu po broju prodanih primjeraka. Prije nekoliko godina u tome su i uspjeli, ali je li to bilo vrijedno cijene koju danas plaćaju?

Odustajanje Toyote od principa koji su je učinili iznimnom vidljivo je već neko vrijeme, naročito od dolaska prethodnog direktora koji je pred firmu stavljao izazovne ciljeve koji su je tjerali na za nju neprirodno “sprintersko” djelovanje usmjereno na ostvarivanje brojki i ciljeva.

Otvarane su tvornice po svijetu kako bi se zadovoljila potražnja ne uvažavajući u potpunosti filozofiju polaganog starta gdje tvornica nekoliko mjeseci ne postiže puni kapacitet jer rješava sve probleme kako se pojavljuju. Dapače, mnoge tvornice se navodno ne drže nekih od Toyotinih principa po kojima rade tvornice u Japanu. 

Čini se da je i Toyota odlučila eksperimentirati s ciljevima, targetima i natjecateljskim stilom. Rezultat je da su postali broj jedan u svijetu, bar prema brojkama, ali je cijena koju će platiti zbog grešaka i gubitka ugleda vjerojatno daleko veća od koristi koju imaju od statusa “broja 1”. U svakom slučaju, novi direktor se ponovno preziva Toyoda i najavljuje da će se ponovno usmjeravati na kupce i proizvode umjesto na brojke i profit. Očito su naučili lekciju.

Koliko vas ima u (ISO) misiji navedeno da će biti vodeći? Koliko vas upravlja postavljanjem izazovnih brojčanih ciljeva i mjerama produktivnosti? Ako je to dovelo do ovakvih gubitaka za jednu Toyotu, zamislite što takvo razmišljanje čini vašoj firmi.

Najave događanja

Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013. Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju: "Optimizacija vs rezanje troškova“
 u utorak, 12. studenog 2013. god. s početkom u 11:00 sati u HGK - Županijskoj komori Rijeka, Bulevar oslobođenja 23, Rijeka (velika dvorana u prizemlju)

Besplatna prezentacija: Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013. Besplatna prezentacija: Tko su naši kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju:
"Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba?", koje će se održati u četvrtak, 17. listopada s početkom u 11 sati u HGK ŽK Rijeka

Novosti

Održano predavanje Održano predavanje "Motivacija za rad i kako je uništiti motivacijskim programima"

Savjetnici Vanguarda imali su čast održati predavanje na temu Motivacije i motivacijskih planova na sastanku Sekcije za organizacijsku psihologiju Hrvatskog psihološkog društva.Predložena je teza kako je na motivaciju radnika moguće samo posredno utjecati promjenom pristupa radu i vođenju. Na kraju predavanja povela se rasprava o tome kako pomoći menadžerima da se od mrkve i batine pomaknu prema modernijem razumijevanju motivacije za rad kao rezultatu sustava, a ne izdvojenoj pojavi na koju se može izdvojeno djelovati. 

Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011. Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011.

Znanje o tome što je bitno korisnicima i znanje kako oblikovati organizaciju koja će to uspješno isporučivati uz minimalne troškove uvjet su opstanka i rasta poslovanja.

Da bismo saznali što je bitno korisnicima i na osnovu čega odlučuju gdje i od koga kupovati ili nabavljati potrebno nam je znanje i vještina. Uz to, potrebno je veliko umijeće da se posao organizira na način da se to uspješno i dosljedno isporučuje uz sve niže i niže troškove. To je ostvarivo uključivanjem svih zaposlenika i bitnim promjenama nekih od navika upravljanja koje postoje u većini poduzeća.


Upit

Trebate pomoć ili dodatne informacije

Newsletter

Budite u toku i prijavite se na naš newsletter