S.V. Čiče 7, HR-51000 Rijeka
T +385 (0)51 323 448, F 323 447
vanguard@vanguard-savjetovanje.hr

Besplatni sadržaji

Video sadržaji

Video klipovi Za one koji žele saznati kako je nastala Vanguard metoda i...

Tekstovi

Ovdje pronađite tekstove i članke drugih koje smo za Vas preveli i uredili. Oni će Vam pomoći da bolje razumijete Sistemsko razmišljanje i od kuda ono dolazi. 

Hipokratova zakletva ili bedasti pravilnik

Srijeda, 30. lipnja 2010.

Starija je žena ispred bolnice pala i slomila kuk. Dvadeset je minuta ležala i zapomagala, prolaznici su je štitili kišobranima, tješili i zvali bolničare udaljene tek dvadesetak metara. Na sveopće zgražanje oni su joj odbijali pomoći već su pozvali hitnu pomoć udaljenu tri kilometra.

Vjerujem da je većinu onih koji su kao i ja pročitali ovu vijest šokirala takva hladnokrvnost ljudi koji su svoj život posvetili pomaganju drugima. Dalje u članku pronašao sam i strašnu, ali očekivanu izjavu ravnatelja ustanove “Pravilnikom je propisano da nosila i kolica ne smijemo nositi na ulicu. Zabranjeno nam je pomagati ljudima izvan ograde sve dok ih ne uvedu djelatnici hitne.” Čovjek koji je inače liječnik i doktor znanosti na to je dodao i da zna da je pravilo "bedasto, ali da će snositi sankcije ako ne budu poštivali pravila".

Slične vijesti čitao sam prije nešto manje od godinu dana za boravka u Velikoj Britaniji. I tamo su pucali skandali po novinama kada su neki liječnici otkrili novinarima kako je katastrofalna usluga u zdravstvu posljedica procedura i targeta koji su bili postavljani kako bi se bolje “kontrolirale” javne službe. Jedan od nastrašnijih slučajeva bio je kada se otkrilo kako je veća šansa da ćete brzo dobiti pomoć ako ste manje životno ugroženi nego ako ste u smrtnoj opasnosti. Naime, ekipe hitne pomoći bile su procjenjivane prema tome kolika im je uspješnost u spašavanju života pacijenata koji ih pozove. Kada je bila gužva i kada su morali birati na koju će intervenciju krenuti, birali su one pacijente kod kojih su imali veću šansu da će ih spasiti i ostvariti postavljen plan.

Ovakve se stvari događaju u svim organizacijama gdje se efikasnost pokušava povećati propisivanjem standardnih procedura i strogim praćenjem ostvarenja brojki. Ono što se bez iznimke događa u takvim uvjetima je da ljudi prestaju razmišljati o svrsi svog posla i o najboljem načinu pružanja usluge već rade samo ono što treba da zadovolje propis i ostvare zadani plan. Na taj se način plemenite struke kao što su zdravstveni radnici svedu na hladnokrvne gadove koji odbijaju raditi svoj posao, a manageri koji su ponekad i doktori znanosti na policajce i činovnike od kojih se samo očekuje da slijepo provode pravilnike kako bi izbjegli sankcije.

Uz to, u uslužnim djelatnostima nije moguće propisati najbolji način reagiranja u pojedinoj situaciji jer zahtjevi korisnika jako variraju. Ako ljude koji obavljaju posao onemogućimo da koriste svoju prosudbu i znanje kako bi odlučili što je potrebno učiniti, ukupni troškovi organizacije će neizbježno rasti uz pad usluge iako će se poštivati procedure i ostvarivati planovi.

Reakcija aktualnog ministra na događaj opisan na početku ukazuje da uopće ne razumije kako njegove odluke utječu na ponašanje ljudi. On je izjavio kako je obaveza liječnika da prema Hipokratovoj zapovijedi pomogne ozlijeđenom. To zvuči dobro, ali upravo je on najviše odgovoran za kreiranje sustava u kojem se donose propisi koji onemogućavaju da se ostvari svrha zdravstvene struke i u kojem je poštivanje pravilnika važnije od dobrog obavljanja svog posla. Oni koji rade u tom sustavu, a svjesni su ovakvog stanja također bi se trebali ponašati odgovorno i upozoriti upravu i javnost prije nego opet pročitamo ili doživimo nešto slično jadnoj gospođi s početka.

Najave događanja

Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013. Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju: "Optimizacija vs rezanje troškova“
 u utorak, 12. studenog 2013. god. s početkom u 11:00 sati u HGK - Županijskoj komori Rijeka, Bulevar oslobođenja 23, Rijeka (velika dvorana u prizemlju)

Besplatna prezentacija: Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013. Besplatna prezentacija: Tko su naši kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju:
"Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba?", koje će se održati u četvrtak, 17. listopada s početkom u 11 sati u HGK ŽK Rijeka

Novosti

Održano predavanje Održano predavanje "Motivacija za rad i kako je uništiti motivacijskim programima"

Savjetnici Vanguarda imali su čast održati predavanje na temu Motivacije i motivacijskih planova na sastanku Sekcije za organizacijsku psihologiju Hrvatskog psihološkog društva.Predložena je teza kako je na motivaciju radnika moguće samo posredno utjecati promjenom pristupa radu i vođenju. Na kraju predavanja povela se rasprava o tome kako pomoći menadžerima da se od mrkve i batine pomaknu prema modernijem razumijevanju motivacije za rad kao rezultatu sustava, a ne izdvojenoj pojavi na koju se može izdvojeno djelovati. 

Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011. Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011.

Znanje o tome što je bitno korisnicima i znanje kako oblikovati organizaciju koja će to uspješno isporučivati uz minimalne troškove uvjet su opstanka i rasta poslovanja.

Da bismo saznali što je bitno korisnicima i na osnovu čega odlučuju gdje i od koga kupovati ili nabavljati potrebno nam je znanje i vještina. Uz to, potrebno je veliko umijeće da se posao organizira na način da se to uspješno i dosljedno isporučuje uz sve niže i niže troškove. To je ostvarivo uključivanjem svih zaposlenika i bitnim promjenama nekih od navika upravljanja koje postoje u većini poduzeća.


Upit

Trebate pomoć ili dodatne informacije

Newsletter

Budite u toku i prijavite se na naš newsletter