S.V. Čiče 7, HR-51000 Rijeka
T +385 (0)51 323 448, F 323 447
vanguard@vanguard-savjetovanje.hr

Besplatni sadržaji

Video sadržaji

Video klipovi Za one koji žele saznati kako je nastala Vanguard metoda i...

Tekstovi

Ovdje pronađite tekstove i članke drugih koje smo za Vas preveli i uredili. Oni će Vam pomoći da bolje razumijete Sistemsko razmišljanje i od kuda ono dolazi. 

Gledatelji su krivi za nisku gledanost!

22. rujna 2010.

Danas sam pročitao članak koji bi bio tragičan da na takve gluposti nismo nažalost već navikli od strane Hrvatske televizije. Ovako je bilo pomalo smiješno, a možda može biti i poučno.

Da prijeđemo na stvar. Na novoj u nizu sjednica (zloglasnog) Programskog vijeća HRT-a, v.d. glavnog urednika Informativnog programa uspio je izjaviti kako krivce za pad gledanosti nalazi u gledateljima! Naime, on smatra kako se program konkurentskih kuća gleda zato jer “publika voli krv, znoj i suze i na taj način zadovoljava svoje niske strasti”.
Na trenutak ostavimo sa strane očitu glupost javnog vrijeđanja vlastite publike (čak je i jedan kandidat pokušao dobiti predsjednike izbore ponavljajući da su glasači lijeni i neobrazovani) i usmjerimo se na razmišljanje u pozadini. Naime, ovakve se izjave često čuju i od strane (malo) promišljenijih rukovoditelja iza zatvorenih vrata.

Kada su rezultati nezadovoljavajući kao što je to očito slučaj na HRT-u, uobičajena reakcija je da se traži krivac. Očiti krivac refleksno pokuša prebaciti krivnju, po mogućnosti na nekog tko se ne može braniti. U ovom slučaju na gledatelje. Što je malo nezgodno jer su gledatelji ti zbog kojih televizija zapravo postoji. Upravo oko njihovih potreba i želja treba biti oblikovana ako želi biti gledana. Toliko je očito i banalno da to neki očito izgube iz vida.

Obično se u ovakvim raspravama potegne pitanje koliko takva “javna” tvrtka treba komercijalno podilaziti prijespomenutim “niskim strastima”, a koliko “odgajati”.

Rasprava je potpuno legitimna. Otvara dva pitanja. Jedno je pitanje svrhe. Ako kao svrhu odaberemo “odgajanje”, a želimo poslovati tržišno, ključno je pitanje koliko ljudi želi da ih televizija “odgaja”? I je li nam tolika gledanost dovoljna da ostvarimo svoje ciljeve. Možda ćemo se ako odaberemo tu svrhu morati zadovoljiti poslovanjem u manjem obimu jer je oblikovanje organizacije prema zahtjevima korisnika jedina održiva strategija.

Drugo je pitanje i što zapravo znači “odgajanje”? Populizam izjava o “podilaženju niskim strastima” u sebi zapravo skriva najveći problem u ovoj situaciji: očit nedostatak znanja o korisnicima i tome što oni žele. Naime, u drugom dijelu članka predstavnica jedne od ozloglašenih konkurentskih televizija iznijela je, za promjenu, podatke koji govore kako su najgledaniji programi još uvijek informativni (ima i u njima u zadnje vrijeme krvi, znoja i suza, ali mislim da v.d. nije na to mislio) te da je gledateljima bitno “neovisno, detaljno i točno” izvještavanje. Netko (ili nitko) ovdje ne poznaje gledatelje, smisao svog poslovanja, nego radije pretpostavlja kako mu odgovara.

Van medija uobičajeni ekvivalent ovakvih pretpostavki je vjerovanje da kupci uvijek odlučuju na osnovu cijene (pa mi ne možemo ništa jer nismo najjefitiniji). U našem se radu gotovo uvijek pokazalo kako to nije istina, barem za značajan dio kupaca. A i kada se pokaže da je to zaista tako, to se treba smatrati činjenicom na osnovu koje treba nešto poduzeti vezano za ono što mi radimo, a ne to koristiti kao ispriku za loše rezultate.

Najave događanja

Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013. Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju: "Optimizacija vs rezanje troškova“
 u utorak, 12. studenog 2013. god. s početkom u 11:00 sati u HGK - Županijskoj komori Rijeka, Bulevar oslobođenja 23, Rijeka (velika dvorana u prizemlju)

Besplatna prezentacija: Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013. Besplatna prezentacija: Tko su naši kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju:
"Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba?", koje će se održati u četvrtak, 17. listopada s početkom u 11 sati u HGK ŽK Rijeka

Novosti

Održano predavanje Održano predavanje "Motivacija za rad i kako je uništiti motivacijskim programima"

Savjetnici Vanguarda imali su čast održati predavanje na temu Motivacije i motivacijskih planova na sastanku Sekcije za organizacijsku psihologiju Hrvatskog psihološkog društva.Predložena je teza kako je na motivaciju radnika moguće samo posredno utjecati promjenom pristupa radu i vođenju. Na kraju predavanja povela se rasprava o tome kako pomoći menadžerima da se od mrkve i batine pomaknu prema modernijem razumijevanju motivacije za rad kao rezultatu sustava, a ne izdvojenoj pojavi na koju se može izdvojeno djelovati. 

Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011. Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011.

Znanje o tome što je bitno korisnicima i znanje kako oblikovati organizaciju koja će to uspješno isporučivati uz minimalne troškove uvjet su opstanka i rasta poslovanja.

Da bismo saznali što je bitno korisnicima i na osnovu čega odlučuju gdje i od koga kupovati ili nabavljati potrebno nam je znanje i vještina. Uz to, potrebno je veliko umijeće da se posao organizira na način da se to uspješno i dosljedno isporučuje uz sve niže i niže troškove. To je ostvarivo uključivanjem svih zaposlenika i bitnim promjenama nekih od navika upravljanja koje postoje u većini poduzeća.


Upit

Trebate pomoć ili dodatne informacije

Newsletter

Budite u toku i prijavite se na naš newsletter