S.V. Čiče 7, HR-51000 Rijeka
T +385 (0)51 323 448, F 323 447
vanguard@vanguard-savjetovanje.hr

Besplatni sadržaji

Video sadržaji

Video klipovi Za one koji žele saznati kako je nastala Vanguard metoda i...

Tekstovi

Ovdje pronađite tekstove i članke drugih koje smo za Vas preveli i uredili. Oni će Vam pomoći da bolje razumijete Sistemsko razmišljanje i od kuda ono dolazi. 

Bankarska zavrzlama

23. veljače 2010.


Otvaranje poslovnog računa u banci trebao bi biti uobičajen, jednostavan i kratak postupak. Da bi to učinili za svoje novo poduzeće trebalo nam je sedam odlazaka u banku, skoro sat vremena ispunjavanja obrazaca i gotovo dva tjedna. Naravno, još nismo dobili kartice, dakle, ukupno će od našeg prvog kontakta, a to je bio skidanje obrazaca s interneta, do kraja postupka s našeg aspekta, a to je raspolaganje novcem i svim uslugama, proći više od mjesec dana. Kada se zbroji ispunjavanje obrazaca, dolasci u banku, čekanje pred i na šalteru, netko od nas izgubio je najmanje jedan radni dan na taj posao. Za tako banalnu stvar to je poražavajuće!
Siguran sam da za sve korake koji dodaju vrijednost, uključujući i fizičku izrade kartica, ne treba efektivno više od pola sata. Idealan tijek rada mogao bi biti, ovako iz glave: na internetu ili od telefoniste saznate koje dokumente treba donijeti, donesete ih u poslovnicu, službenik upiše podatke u računalo koje generira potrebne dokumente, potpišete i ovjerite potrebno, računalo obavlja potrebne provjere i izdaje broj računa, karticu za internet bankarstvo i na adresu stiže pin i kartica. Pola sata maksimalno. Zašto onda sedam dolazaka i dva tjedna?
Zato jer management ne prati posao na taj način nego se bavi time da rastereti svoje službenike i pokušava što više toga prebaciti na korisnike. Obrasci na internetu čine se zgodna ideja, ali upute su nejasne, neke obrasce treba ispuniti i po tri puta (što ne piše na internetu) pa nakon što izgubite dobrih sat vremena deset puta upisujući OIB, MB, MBS, JMBG i masu podataka kojih je dobar dio očito ubačen “za nek’ se nađe”. Zatim dolazite u poslovnicu, službenica deset minuta mozga je li sve dobro ispunjeno jer “su napravili nove obrasce i nisu imali obuku”, nešto niste dobro ispunili pa to treba ponoviti, moraju biti svi osobno prisutni ili potpisati pa neke stvari morate ponovno donijeti. Sve se šalje u centralnu poslovnicu na odobrenje, oni vas zovu jer se tek tada vidi da li nešto fali, a kartica se radi u Austriji. Na kraju stvar traje daleko duže nego bi trebala i službenici potroše daleko više vremena nego što je bilo zamišljeno. Ali to sigurno nitko nije mjerio.
Ono što je u tom iskustvu očito je činjenica da se procedura definira negdje daleko od posla, oni koji osmisle postupak i obrasce ne prate kako primjena izgleda u praksi i svi problemi koji su se pojavili i koji su produžili postupak neće nikad doći do njih da bi na osnovu njih unaprijedili posao. Službenice koje su u svom to kaosu uspjele nekim čudom ostati ljubazne, svojim trudom i snalažljivošću pomogle su da sve to ne traje još i dulje, ali rezultat je svejedno prilično jadan.
Management vjerojatno vjeruje kako ima stvari pod kontrolom i kako stvari funkcioniraju dobro, ali kada se pogleda s aspekta korisnika, usluga je katastrofalna, a troškovi za korisnika i banku su višestruko veći nego što bi bili kod drugačije organizacije. Management, kao i kod mnogih firmi, pojma nema kako posao zapravo funkcionira od početka do kraja pa ga zato i ne može zaista unaprijediti.

Najave događanja

Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013. Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju: "Optimizacija vs rezanje troškova“
 u utorak, 12. studenog 2013. god. s početkom u 11:00 sati u HGK - Županijskoj komori Rijeka, Bulevar oslobođenja 23, Rijeka (velika dvorana u prizemlju)

Besplatna prezentacija: Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013. Besplatna prezentacija: Tko su naši kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju:
"Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba?", koje će se održati u četvrtak, 17. listopada s početkom u 11 sati u HGK ŽK Rijeka

Novosti

Održano predavanje Održano predavanje "Motivacija za rad i kako je uništiti motivacijskim programima"

Savjetnici Vanguarda imali su čast održati predavanje na temu Motivacije i motivacijskih planova na sastanku Sekcije za organizacijsku psihologiju Hrvatskog psihološkog društva.Predložena je teza kako je na motivaciju radnika moguće samo posredno utjecati promjenom pristupa radu i vođenju. Na kraju predavanja povela se rasprava o tome kako pomoći menadžerima da se od mrkve i batine pomaknu prema modernijem razumijevanju motivacije za rad kao rezultatu sustava, a ne izdvojenoj pojavi na koju se može izdvojeno djelovati. 

Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011. Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011.

Znanje o tome što je bitno korisnicima i znanje kako oblikovati organizaciju koja će to uspješno isporučivati uz minimalne troškove uvjet su opstanka i rasta poslovanja.

Da bismo saznali što je bitno korisnicima i na osnovu čega odlučuju gdje i od koga kupovati ili nabavljati potrebno nam je znanje i vještina. Uz to, potrebno je veliko umijeće da se posao organizira na način da se to uspješno i dosljedno isporučuje uz sve niže i niže troškove. To je ostvarivo uključivanjem svih zaposlenika i bitnim promjenama nekih od navika upravljanja koje postoje u većini poduzeća.


Upit

Trebate pomoć ili dodatne informacije

Newsletter

Budite u toku i prijavite se na naš newsletter