S.V. Čiče 7, HR-51000 Rijeka
T +385 (0)51 323 448, F 323 447
vanguard@vanguard-savjetovanje.hr

Besplatni sadržaji

Video sadržaji

Video klipovi Za one koji žele saznati kako je nastala Vanguard metoda i...

Tekstovi

Ovdje pronađite tekstove i članke drugih koje smo za Vas preveli i uredili. Oni će Vam pomoći da bolje razumijete Sistemsko razmišljanje i od kuda ono dolazi. 

Ako radimo što i drugi, postat ćemo kao i drugi

3. svibnja 2010.

Kada osnivamo tvrtku obično smo jako usmjereni na potrebe korisnika jer nam je svaki bitan, mali smo pa smo sposobni i spremni prilagoditi se, a postoji i jasan pregled nad kompletnim procesom pružanja usluge jer se često svi nalazimo na istom mjestu i stalno komuniciramo. Kako nam je sve novo, jako smo spremni preispitivati što radimo i veselimo se kada nađemo način da pružimo kvalitetniju uslugu na način koji traži manje naših resursa. Svi dobivaju ili dijele povratnu informaciju od korisnika i koriste je da korigiraju ono što rade. Ljudi često rade za malo novaca, ali ih uzbuđuje ideja da nešto ostvare, postignu, da privuku i zadrže svakog klijenta.

Ako sve ovo napravimo kako treba, imati ćemo zadovoljne korisnike koji će rado poslovati s nama, naročito ako im je alternativa kruta i hladna velika firma. Barem dok i mi, ne postanemo ista takva firma i otvorimo time prostor nekom malom i fleksibilnom kakvi smo i sami bili.

Vjerojatno nitko ne želi da mu se to dogodi, ali ovaj razvoj događaja vrlo je čest i čini se praktički neizbježan. Uobičajeno je da povećana potražnja zahtjeva zapošljavanje još ljudi. Posao se počinje dijeliti i sve je teže svima vidljivo što se zapravo od početka do kraja događa u firmi. Lakše je odlučivati umjesto novih ljudi nego definirati principe rada, opseg usluge i način odlučivanja što bi omogućilo donošenje odluka na terenu. Zato rukovoditelji gotovo uvijek donose odluke i imaju odgovornost zbog čega su preopterećeni i griješe, a radnicima posao postaje dosadan i osjećaju da nemaju slobodu djelovanja.

S vremenom se naviknu i opuste jer je izostanak odgovornosti ugodniji od situacije kada trebamo donositi odluke, a nemamo potrebne informacije i kriterije. Uprava i direktor sve više vremena troše na strateške stvari, sastanke, dogovore i službena putovanja i sve manje znaju što se događa kod kontakta kupaca s njihovom firmom, što oni traže, što im je bitno i koliko su im to sposobni isporučiti.

Od njih se ipak traži da donose odluke, a oni osjećaju potrebu da povrate kontrolu. I onda uvode ciljeve, planove, KPI-eve, standardiziraju procese i kontroliraju ljude i još više cijeloj firmi skreću fokus s korisnika. Kada se ljudi pobune jer vide da ono što se traži od njih ne pomaže da obave posao i zadovolje korisnike, uvode se “motivacijski” programi pomoću kojih se stimulira poslušnost, ganjanje brojki i mjera koje nemaju veze s onim što je korisnicima bitno.

I menadžment tako, u nastojanju da povrati kontrolu, koristi jedine metode koje poznaju i koje mogu naučiti od drugih menadžera ili u poslovnim školama, a to su one koje su razvijene za organiziranje masovne proizvodnje u industriji prije više od sto godina. Firme primjenom tih metoda polako, ali sigurno postaju neosjetljive na potrebe korisnika s kojima se sve više govori o ugovornim obavezama umjesto o njihovim potrebama. Menadžment sve manje zna o onome što se događa na terenu, a radnici su sve više usmjereni prema zadovoljenju internih procedura nego prema izlaženju u susret korisnicima.

Stvar je jednostavna - ako radite isto što i drugi, postat ćete isti kao i drugi. I tada će netko mali i fleksibilan biti u stanju ponuditi uslugu daleko iznad vaše. A mi smo radeći iste stvari kao i “veliki” koje smo na početku pobijedili i kritizirali postali poput njih.



Najave događanja

Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013. Besplatna prezentacija: Optimizacija vs. rezanje troškova, HGK ŽK Rijeka, 12.11.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju: "Optimizacija vs rezanje troškova“
 u utorak, 12. studenog 2013. god. s početkom u 11:00 sati u HGK - Županijskoj komori Rijeka, Bulevar oslobođenja 23, Rijeka (velika dvorana u prizemlju)

Besplatna prezentacija: Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013. Besplatna prezentacija: Tko su naši kupci i jesmo li sigurni što im treba, HGK ŽK Rijeka, 17.10.2013.

Odsjek Centra za razvoj ljudskih potencijala HGK - Županijske komore Rijeka i tvrtka Vanguard savjetovanje d.o.o. iz Rijeke pozivaju Vas na besplatnu prezentaciju:
"Tko su naši  kupci i jesmo li sigurni što im treba?", koje će se održati u četvrtak, 17. listopada s početkom u 11 sati u HGK ŽK Rijeka

Novosti

Održano predavanje Održano predavanje "Motivacija za rad i kako je uništiti motivacijskim programima"

Savjetnici Vanguarda imali su čast održati predavanje na temu Motivacije i motivacijskih planova na sastanku Sekcije za organizacijsku psihologiju Hrvatskog psihološkog društva.Predložena je teza kako je na motivaciju radnika moguće samo posredno utjecati promjenom pristupa radu i vođenju. Na kraju predavanja povela se rasprava o tome kako pomoći menadžerima da se od mrkve i batine pomaknu prema modernijem razumijevanju motivacije za rad kao rezultatu sustava, a ne izdvojenoj pojavi na koju se može izdvojeno djelovati. 

Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011. Radionica: Saznajte što je stvarno bitno Vašim korisnicima, Rijeka HGK ŽK Rijeka 31.3.2011.

Znanje o tome što je bitno korisnicima i znanje kako oblikovati organizaciju koja će to uspješno isporučivati uz minimalne troškove uvjet su opstanka i rasta poslovanja.

Da bismo saznali što je bitno korisnicima i na osnovu čega odlučuju gdje i od koga kupovati ili nabavljati potrebno nam je znanje i vještina. Uz to, potrebno je veliko umijeće da se posao organizira na način da se to uspješno i dosljedno isporučuje uz sve niže i niže troškove. To je ostvarivo uključivanjem svih zaposlenika i bitnim promjenama nekih od navika upravljanja koje postoje u većini poduzeća.


Upit

Trebate pomoć ili dodatne informacije

Newsletter

Budite u toku i prijavite se na naš newsletter